פרויקט סיכום > כללי > הקדמה

הקדמה

בחלק זה של האתר נכתוב, באופן מודרך, תכנית מלאה ועובדת בשפת פיתון, במטרה לתרגל כתיבה בשפה זו. התכנית שנכתוב בחלק זה הינה משחק "צוללות" אינטראקטיבי, המנוהל דרך הרשת.

חוקי משחק הצוללות וודאי מוכרים לרובכם. אם הם אינם מוכרים לכם, לחצו כאן.

פיתוח התכנית לא יתבצע בהתאם לכללי תכנות נכון, המחייבים קודם כל תכנון ראשוני, דיאגרמת מחלקות, תכנון מפורט וכו', אלא בהתאם לשלבי הלימוד של השפה והתקדמות יכולת התכנות בה. נתחיל במימוש קטעי קוד קטנים ופשוטים, שמימושם ילווה ברמזים שונים, עד שנתקדם למימוש מחלקות שונות על פי הגדרות בלבד.

כל שלב יכיל משימה, שתיכתב על המסך כפי שכתובה פסקה זו.

בכל שלב יינתנו רמזים, שהפעלתם כפי שהוצגו חוקי משחק הצוללות לעיל. כמו כן נמצא לכל שלב "פתרון בית-ספר" של קטע הקוד שעליכם לכתוב, כך שתוכלו להשוות את תשובותיכם ולוודא שהינכם מתקדמים באופן הנכון. קובץ המכיל את הקוד של התכנית השלמה ניתן להוריד מהאתר בעמוד זה .

הערה: מתכנתים למדים עד מהרה, כי כל פונקציה או מחלקה ניתנת למימוש במספר דרכים רב, חלקן "נכונות" יותר מהאחרות, אולם רק לעתים רחוקות קיימת דרך אחת "נכונה" בלבד למימוש. לכן, גם אם מימוש הפרויקט על ידיכם הינו שונה מה"פתרון" המסופק כאן, אין הדבר אומר שהקוד שלכם הוא "שגוי" או "מוטעה" כל עוד הוא עונה על הדרישות ועוקב אחר כללי התכנות הנאות.

 
עמוד ראשי
הקדמה
התקנה
שימוש
התחלה
פונקציות
זרימת התכנית
טיפוסי נתונים
זרימת התכנית - מתקדם
תכנות מונחה עצמים
מודולים
כללי
שלבי הפרויקט
דוגמאות הרצה