עמוד 3 מ-3

מפת האתר

מסחר >> מדריך לתשלום מקוון (המשך)

מדריך לתשלום מקוון

תשלום בטוח

בעת ביצוע רכישות מקוונות, יש לוודא שהעסקאות הן בטוחות, שהמידע האישי שלכם מוגן ו"חיישני הרמאות" שלכם עובדים. למרות שלא ניתן לפקח על רמאות והונאה באינטרנט, תוכלו לנקוט בצעדים על מנת לזהות רמאות והונאה, לחמוק מהן ולדווח עליהן. לדוגמה:

·     השתמשו בדפדפן בטוח (תוכנה שמצפינה או מערבלת את מידע הרכישה ששלחתם באינטרנט) כדי להבטיח את העסקאות המקוונות שביצעתם. ברוב המחשבים כבר מותקנים מראש דפדפנים בטוחים. אם לא, תוכלו להוריד בחינם דפדפן כזה מהאינטרנט.

·     נהלו רישום של העסקאות המקוונות שלכם. קיראו את הדואר האלקטרוני שלכם - הסוחרים ישלחו לכם לעתים מידע חשוב בנוגע לרכישות שביצעתם.

·     ודאו לבדוק את חשבון הבנק החודשי ודיווחי חברת האשראי שלכם כדי לגלות חיובים שגויים למיניהם או רכישות לא מורשות. הודיעו מייד לחברת האשראי או לבנק שלכם כאשר כרטיס האשראי או פנקס השיקים שלכם נאבד או נגנב.

·     קיראו את המדיניות שבה נוקט האתר בו אתם מבקרים, במיוחד את פרסום שיטות האבטחה של האתר, מדיניות החזרת הכספים שלו, והמדיניות שלו לגבי הפרטיות שלכם בכל הקשור לאיסוף ולשימוש במידע האישי עליכם. לא תמיד קל למצוא את הפרסומים הללו: באתרים מסוימים הם יופיעו בתחתית דף הבית, על טפסי ההזמנה או בסעיף "אודות" או "שאלות נפוצות". אם אינם מסוגלים למצוא פרסום על מדיניות הפרטיות של האתר, כדאי לשקול לרכוש באתרים אחרים.

·     שימרו על המידע האישי שלכם. אל תמסרו את המידע האישי שלכם (כתובת, מספר טלפון, מספר תעודת זהות או כתובת דואר אלקטרוני) אלא אם כן ידוע לכם מי אוסף את המידע, מדוע וכיצד הוא ישתמש בו.

·     מיסרו מידע על תשלומים רק לבתי עסק שאתם מכירים ובוטחים בהם, ורק במקומות המתאימים לכך כמו טפסי הזמנה.

·     לעולם אל תסגירו את הסיסמה שלכם, גם לא לספק האינטרנט שלכם.

·     אל תורידו מהרשת קבצים שנשלחו אליכם מאנשים שאינכם מכירים, ואל תעברו לקישורים מאנשים כאלה. פתיחת קובץ עשויה לחשוף את המחשב שלכם בפני וירוס.

·     תקנו בעיות וטעויות באופן מיידי. חשוב לבדוק על בסיס קבוע את דיווחי חשבון הבנק וחשבון האשראי שלכם. הדיווחים עשויים להכיל טעויות שעלולות לפגוע במאזן האשראי שלכם או להצביע על חיובים והעברות כספים לא נכונים. במקרה שגיליתם טעות או אי-התאמה, הודיעו מייד למוסד הרלוונטי והצביעו על הטעות. ניתן אמנם להודיע על כך לחברה בדואר אלקטרוני או בטלפון כדי לדווח במהירות על הבעיה, אך רצוי גם לשלוח הודעה בדואר רגיל כדי להבטיח את הזכויות שלכם. שילחו את ההודעה בדואר רשום, דאגו לקבל קבלה על המשלוח ושימרו לעצמכם עותק של המכתב.

 

לעמוד קודם