עמוד 1 מ-2

מפת האתר

אנונימיות ופרטיות >> אובדן הפרטיות בלחיצה כפולה

אובדן הפרטיות בלחיצה כפולה

הפולמוס בעניין הפרטיות באינטרנט קיבל לאחרונה מפנה נוסף כאשר חברת הפרסום באינטרנט הגדולה בעולם, DoubleClick, נאלצה לזנוח את תוכניותיה להשתמש במידע כדי לכוון את פרסומותיה אל קהל יעד מסוים של משתמשים. אך האם זוהי באמת שמירה על הפרטיות?

 

הביקורת על DoubleClick החלה כאשר נחשף, אשתקד, כי החברה מצליבה נתונים לגבי אתרים שבהם ביקרו משתמשי הרשת, באמצעות קבצי עוגיות שהיא מאחסנת במחשבים של המשתמשים. תחילה החברה הצליחה להדוף את ההתקפות בטענה שהמידע הוא אנונימי לחלוטין. ואולם, המצב הסלים כאשר DoubleClick הודיעה כי היא רכשה את Abacus, חברת שיווק - ישיר שבידיה פרטי הרכישות של כ - 100 מיליון איש בארה"ב.

הועלתה השערה כי DoubleClick תקשר בין נתונים אנונימיים של שימוש ברשת לבין שמותיהם, כתובתיהם ופעילויותיהם היומיומיות (מחוץ לרשת) של אנשים. נגד DoubleClick הוגשה תביעה, נפתחה חקירה ומניותיה של החברה צנחו ב - 30% לעומת תחילת השנה.

 

במרץ החברה נכנעה. המנכ"ל הוציא הודעה לעיתונות המודה בצעד האסטרטגי השגוי של מיזוג בין שני סוגי המידע. הוא הבטיח כי : "עד שיושג הסכם בין המדינה לתעשייה לגבי סטנדרטים של פרטיות, לא נקשר בין מידע אישי מזהה לבין פעילות משתמשים אנונימית באתרי הרשת."

 

 

לעמוד הבא