|
מנקודת מבטו של המרצה
|
?מה שונה בלימוד מרחוק
המרצה המסורתי סיגל לעצמו שיטות לימוד משלו. חלק משיטות אלו לא יתאימו
.ללימוד מרחוק. מרצים שיעברו ללמד מרחוק יצטרכו להתאים את עצמם לכך
כדי לעמוד את ההבדלים בין שיטות ההוראה, נשאל בקטע קצר זה - מה שונה
?בלימוד מרחוק
|
|
|
הכנת הקורס
קורס המועבר בלימוד מרחוק מצריך הכנה נרחבת ורבה הרבה יותר מקורס
.המועבר בשיטה המסורתית
.לפניכם מספר שאלות מנחות, המוצגות כעזר לבוני הקורס במלאכת הכנתו
|
|
|
בחירת הטכנולוגיה
ההחלטה להעביר קורס באמצעות למידה מרחוק הנה תחילתה של שורת
,החלטות נוספות, חשובות לא פחות. קיימות אינספור טכנולוגיות שונות ומגוונות
המספקות צרכים שונים. רבות מהן מוצגות בהיבט הטכנולוגי. התאמת
,הטכנולוגיה לקורס המועבר ולמשאבים הקיימים הינה מלאכה חשובה ביותר
המשפיעה במידה רבה על הצלחת הקורס. בקטע זה נציג מספר שיקולים
.שמצריכים התייחסות בעת בחירת הטכנולוגיה שתשמש להעברת הקורס
|
|
|
ביצוע הערכה
(נעסוק בשני נושאים: ביצוע הערכה להצלחת התלמידים (עבודות ומבחנים
וביצוע הערכה להצלחת הקורס. בחינת ידע הלומדים מרחוק שונה מבחינת ידע
הלומדים בשיטות מסורתיות. בקטע זה נעסוק בהבדלים ובפתרונות לבעיות
שעלולות לצוץ. הערכת הקורס הינה פעולה חשובה ביותר עבור כל קורס. לא
משנה מהו נושא הקורס, באיזה אמצעי השתמשנו להעברתו וכמה פעמים הוא
הועבר, תמיד יש מה לשפר. בלמידה מרחוק ביצוע הערכה ראויה חשוב הרבה
.יותר. בקטע זה נסביר מדוע, ונציג מספר דגשים לביצוע הערכה ראויה לקורס
|
|
|
?כיצד מגשרים על המרחק
,כאחד מחסרונות למידה מרחוק, הזכרנו את המרחק בין התלמידים והמרצה
ובין התלמידים לבין עצמם. מרחק זה עשוי לגרום לתחושת ניכור, חוסר
?אכפתיות, חוסר מעורבות וכו'. בקטע זה נשאל - כיצד מגשרים על המרחק
?כיצד ניתן להמעיט במשמעות חסרון זה, ואולי אף להופכו ליתרון
|
|
|
עשרה דברים שכדאי לזכור
זהו סיכום קטן של הסוגיות שהועלו עד כה. עשרה דגשים קטנים להעברה
.מוצלחת של קורס באמצעות למידה מרחוק
|
|
|
|
|