|
היבט דידקטי
|
?למה ללמד מרחוק
מאות ואלפי שנים מלמדים בשיטת פנים מול פנים. לאורך השנים גדלו אנשי
דעת, אנשים משכילים שקידמו את האנושות תוך פריצות דרך מדהימות
.בכל תחום אפשרי
?נשאלת השאלה - מה רע לנו? למה לא להיצמד לשיטה הישנה והמוכרת
.כמו שאומר הביטוי באנגלית: אם זה לא שבור, אל תתקן
בחלק זה נמנה מספר סיבות מדוע דווקא כדאי לשקול עירוב למידה מרחוק
.בשוק הלימוד
|
|
|
?האם לימוד מרחוק יעיל
שאלת השאלות. הרי שאם לימוד מרחוק פחות יעיל מלימוד בכיתה, כל
הצידוקים החברתיים והכלכליים ללמידה מרחוק נופלים. תלמיד המסיים
קורס או תכנית לימודים בלמידה מרחוק, צריך לרכוש לפחות את אותו ידע
.ואותן יכולות שתלמיד אשר למד בכיתה רכש במהלך לימודיו
?אז איזו שיטה יעילה יותר
|
|
|
מנקודת מבטו של המרצה
מרצים רכשו לעצמם לאורך השנים שיטות לימוד המתאימות לסביבת הלימוד
.לה היו רגילים: לימוד בכיתה, פנים מול פנים
,בחלק זה נשאל: מה שונה בלימוד מרחוק? נבחן היבטים שונים של תכנון
הכנה והערכת קורס למידה מרחוק. נשאל כיצד לגשר על המרחק בין המרצה
לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם. לסכום נציין 10 דברים שכדאי
.לזכור בעת הכנה לקורס למידה מרחוק
|
|
|
!בחן את עצמך
חלק זה נועד להמחיש כיצד ניתן בקלות להיעזר בטכנולוגיה על-מנת להעשיר
.את חווית הלמידה
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות בחני עזר העוזרים לתת ללומד משוב
.עדכני לגבי רמת הידע שלו בקורס ולכוונו בכיוון הנכון
.עבור כל פרק רשמנו מספר שאלות העוסקות בנושאים שהוצגו בו
לכל פרק שני בחני עזר, המקבילים לחלק א' וחלק ב' במצגות השקפים
.ובשיעורים המוקלטים
בוחן חלק א' בהיבט הדידקטי עוסק בנושאים הבאים: למידה מרחוק, תופעת
.חוסר ההבדל המשמעותי וביקורת על המחקרים העוסקים בלמידה מרחוק
חלק ב' עוסק בנושאים: הכנת קורס בלמידה מרחוק, דגשים למרצה ואמצעי
.גישור בין התלמידים למרצה
בנוסף, רשמנו מבחן מסכם הכולל 25 שאלות ומקיף את כל החומר באתר. אך
.לפני שמתחילים את המבחן, כדאי לקרוא מעט הסברים בפרק התוספות
|
|
|
|
|