?למה ללמד מרחוק
.הזכרנו סיבות רבות ללימוד מרחוק כאשר עסקנו ביתרונות של למידה מרחוק
.כעת נזכיר חלק מיתרונות אלו כמניעים ללימוד מרחוק
להגיע לקהל יעד רחב יותר
בעוד שתוכניות לימוד מסורתיות מוגבלות במספר התלמידים היכולים להשתתף
בהן, תוכניות לימוד הכוללות למידה מרחוק מוגבלות הרבה פחות. בין אם
השיעור מועבר בשידור חי לבתי התלמידים או לאולמות מרוחקים, בין אם
התלמידים יכולים לצפות בהקלטה של השיעור המקוון מתי שהם רוצים ובין
.אם קיים חומר עזר מקוון, לימוד מרחוק אינו מוגבל בגודל הכיתה
משום כך, ניתן לנצל יכולות דידקטיות של מרצים מעולים ללימוד מספר
תלמידים רב יותר. בנוסף, מאחר וכל תוכנית לימוד תהיה מיועדת למספר
תלמידים רב יותר, ניתן יהיה להשקיע יותר משאבים בפיתוח והעשרת תוכניות
.לימוד אלה
לספק צורכי תלמידים שלא יכולים להגיע לקמפוס
ישנם תלמידים הגרים רחוק ממוסדות החינוך בהם היו רוצים ללמוד, ויש
.אחרים עם מגבלות פיזיות, כלכליות ואחרות המונעות מהם להגיע לקמפוס
למידה מרחוק יכולה לסייע לתלמידים אלו ללמוד את המקצוע המעניין אותם
.במוסד שיבחרו
העשרת קורסים ותוכניות לימוד
.לימוד מרחוק מאפשר לבנות תוכניות לימוד מגוונות ועשירות יותר
הטכנולוגיה הנפוצה נעשית יותר מתקדמת ויותר נפוצה כמעט מדי יום. חבל
יהיה לא לנצל זאת באחד התחומים החשובים ביותר בהתקדמות האנושות, אם
,לא החשוב שבהם - תחום החינוך. טכנולוגיה יכולה לסייע בהמחשות
סימולציות, מצגות מולטימדיה, הקלטת ושידור שיעורים, הקלטת ושידור
הרצאות של מרצים אורחים ומומחים, ועוד ועוד. טבעי ביותר לשאוף להשתמש
.ביכולות אלו להעשרת תוכניות הלימודים
לערב תלמידים מרקע תרבותי, כלכלי וחברתי שונה
בעוד שהתלמידים בקמפוס מייצגים קבוצה די הומוגנית של אנשים, הלומדים
מרחוק מהווים קבוצה הטרוגנית הרבה יותר. הם מקבוצות גיל שונות, מקומות
מגורים שונים, לחלקם ניסיון עבודה עשיר מאחוריהם וחלקם לומדים לפני
עיסוק בשוק העבודה, וכו'. לימוד מרחוק יכול לאגד קבוצות אלו ולהוות
.כור היתוך בין פלגים שונים באוכלוסייה
|