השאלה שאנו שואלים היא בעצם - איזו שיטה יותר יעילה, למידה מרחוק או
למידה מסורתית? נציג שתי גישות עיקריות וצפויות. אחת הטוענת שלמידה
מרחוק יותר יעילה ואחת הטוענת שלמידה מסורתית היא היותר יעילה לבסוף
נציג את הדעה הרווחת - תוכנית לימודים מוצלחת צריכה לשלב את שתי
.השיטות
זהו ."The No Significant Difference Phenomenon" - או בשמה המקצועי
אוסף מחקרים שנאסף על-ידי אדם בשם תומאס ל. ראסל. מעל ל-400 מחקרים
המתפרשים על פני יותר מ-70 שנה. מחקרים אלו בוחנים את יעילות למידה
.מרחוק מול למידה בכיתה, בנושאים שונים ואמצעי לימוד מרחוק שונים
בפסקה המסכמת של כמעט כל אחד מהמחקרים הללו, ניתן למצוא את הביטוי
אין הבדל משמעותי" ביעילות שיטות הלימוד. בקטע זה נציג את המחקר יותר"
.לעומק ולא נשכח גם להזכיר ביקורת הנמתחת על אוסף מחקרים זה