Cellular structure - המשך

 

התבנית ששימשה במערכות המוקדמות הייתה seven cell reuse pattern . המספר 7 הוא תוצאה של המרחק הדרוש בין התאים המשתמשים באותם התדרים, וזה שוב על מנת להקטין את ההפרעה, שצריכה להיות בעוצמה כזו שהפילטרים בצד המקבל יוכלו לטפל בה. באופן כללי מרחק של 2.5 – 3 מוכפל בקוטר תא ממוצע צריך להישמר בין שתי תחנות שידור, ע"מ להבטיח רמת הפרעה שאפשר להתגבר עליה. חישובים וניסויים הם אלו שהכתיבו תבנית שימוש חוזר זו. במערכות הראשוניות אי אפשר היה לנדוד (roam) בין תאים במהלך שיחה, ולכן משתמשים לא יכלו לטייל בחופשיות במהלך שיחה. כמו כן אי אפשר היה לחייג מהרשת למובייל מבלי לדעת את מיקומו המדויק. לכל אזור היה קוד משלו, ומובייל בתוך אזור היה צריך להיקרא עם הקוד הזה בדומה לרשת הרגילה. ההבדל היחידי שברשת הקבועה הטלפונים קבועים והקודים לא משתנים. הכנסת אינטליגנציה למערכת\רשת יחד עם ציוד מיתוג הפכה את הנדידה אפשרית. רגיסטרים (registers) הותקנו ברשת ועקבו אחר מיקום המוביילים ואחסנו את מיקומם ע"מ שיוכלו לנתב שיחות אליהם. דוגמא לשרות כזה הוא handoff\handover. ע"מ שתהליך כזה יקרה צריך שיתוף פעולה בין המובייל והרשת. המובייל צריך ציוד כגון משדרים מיוחדים ואפשרויות מדידה ויכולת לשנות תדרים במהירות. הרשת צריכה ציוד מתוחכם לוודא שה handover מכוון לתא היעד הנכון. 





נושאים:
עמוד הפתיחה
מבוא
רקע היסטורי
שקפים
CELLULAR STRUCTURE
מערכת GSM
שקפים
גישה מרובה ומבנה הערוץ
תכנון הרשת
ארכיטקטורת המערכת
הליכי שימוש ברשת
SECURITY PARAMETERS
מערכת CDMA
רקע קצר
על המערכת
ויזואליזציה של CDMA
טכנולוגיית CDMA
מערכת WCDMA
על המערכת
ארכיטקטורת המערכת
מערכת TDMA
על המערכת
טכנולוגיית TDMA
מערכת אנלוג
על המערכת
שימושי FDMA
השוואת טכנולוגיות
עמוד הפתיחה | מבוא | רקע היסטורי | מערכת GSM | מערכת CDMA | מערכת WCDMA | מערכת TDMA | מערכת אנלוג      
Copyright © 2001