פרופיילר

הפרופיילר הוא כלי המאפשר "לחטט" בשרת ולהסיק מסקנות רבות בתחומים שונים. אם דברים רצים כשורה כנראה שלא תצטרך לבדוק איך השרת מתקשר עם הלקוחות. אולם, כאשר ישנה בעיה תצטרך לראות את זרימת התנועות בין הלקוח לשרת ולא רק שאילתות ותוצאתן. הפרופיילר עומד בין השרת ללקוח, עובר על כל התנועות ושומר עותק שלהן כדי שתוכל לנתחו.

כדי להפעיל את הפרופיילר בחר: Start > Programs > Microsoft SQL Server 7 > Profiler

לאחר העלאת הפרופיילר עליך להגדיר מעקב (trace) חדש ע"י : File > New > Trace

מעקב הוא דרך לסנן את המאורעות אותם הפרופיילר לוכד. אם לא תבצע שום סינון תראה כל תקשורת אותה השרת שולח או מקבל דבר שבשרת עמוס יהיה מעיק.כעת נעבור על אפשרויות המעקב כיוון שזה הקטע החשוב ביותר על מנת לוודא שתקבל את המידע שאתה צריך על מנת לפתור בעיות. ישנן ארבע תוויות (tabs ) בתיבת הדו – שיח של הגדרות המעקב. איור 6.4 מראה את התווית הכללית (general) .

 



איור 6.4


לכל מעקב חייב להיות שם שדרכו ניתן להתייחס אליו כמתואר באיור הקודם. ניתן לשמור מעקב לתוך קובץ או טבלת מסד נתונים לניתוח מאוחר יותר. תווית המאורעות (events) מגדירה באופן מפורש לאילו מאורעות ברצוננו להאזין. מאורעות אלו יראו לך תקשורות לקוחות והתנתקויות לקוחות וכמו כן תמונה כוללת של הפעילויות שלהם. אולם, ע"י בחירת מאורעות נוספים מתוך רשימת המאורעות הזמינים (available events)  ביכולתך "לתפור" מעקב להאזין לבעיה מאוד ספציפית.

לדוגמא: אם יש לך בעיה של קיפאונות (deadlocks) בשרת ביכולתך להוסיף את עלה הנעילות (node locks) ולבחור נעילות: קיפאון כאחת מהמאורעות למעקב. כמובן שעליך להיות זהיר בבחירת המאורעות למעקב. אם תבחר מאורעות רבים מידי עד מהרה תשקע בכמות גדולה של מידע שרובה חזרת משמעות. איור 6.5 מתאר את תווית המאורעות.



איור 6.5


נחזור ונציין כי רצוי שתתחיל ללא שינוי האפשרויות מערכי ברירת המחדל שלהם. לעיתים, תרצה להוסיף מידע נוסף שישמר עבור כל מאורע ש"תפרת". לדוגמא, אם יש לך בעיית נעילות תווית עמודות המידע יכולה להיות שימושית על מנת לתפור את ה-ID של האובייקט הרצוי עבור השוואה עם כניסות log ומידע אחר שתוכל לראות במנהל הראשי. איור 6.6 מתאר את תווית עמודות המידע.



איור 6.6


תווית המסנן (filter) היא החשובה ביותר מבחינת צמצום כמות המידע במעכב. ביכולתך לבחור לכלול מאורעות או להשמיטם בהתבסס על הקריטריונים הבאים:

  • שם אפליקציה שמסופק ע"י הלקוח
  • ה –ID של התקשורת
  • זמן ה CPU שנדרש לבצע את המאורע
  • ה- ID של מסד הנתונים
  • שם של משתמש NT שמסופק ע"י הלקוח
  • שם השרת
  • ה- ID של התהליך
  • טקסט שנכלל בתוך המאורע
  • מספר כתיבות פיסיות שנדרשו על מנת לבצע את המאורע

לכן, אם יש לך רמזים כלשהם למקור הבעיה ביכולתך להשתמש בתווית זו על מנת לבודד רק את המאורעות שלדעתך עלולים להיות מעורבים בבעיה.


  חזרה לתחילת הפרק


  פרקים
  מבוא
  ניהול השרת
  אבטחה
  גיבוי והתאוששות
  קונפיגורציה ואופטימיזציה
  כלים
  שפת שאילתות מובנות
  יצוא/יבוא מידע
  נספחים
  התקנת השרת
  מילון מונחים
  מאמרים נבחרים
  מידע נוסף ברשת