תרשימי
מצב- State Charts
-
התנהגות אובייקט במחלקה, ניתנת לתיאור
במושגים של מצבים ואירועים המאפיינים מכונת מצבים-State
Machine
-
במסגרת ה- UML מיוצגת מכונת המצבים ע"י תרשימי מצב-State
Charts שפיתח דוד הראל
-
תרשים מצבים מציג רצף מצבים של
אובייקט במחזור החיים שלו, המשתנים בתגובה לאירועים
-
מכונת מצב מייצגת אפוא, את אפשרויות
ההתנהגות השונות של אובייקט במחלקה
איור- דוגמא לתרשים מצבים
האלמנטים החשובים בתרשים המצבים הם המצבים והמעברים
ביניהם.
נכיר גם את רכיבי התרשים. בנוסף, נוכל לצפות בסרטון
הסברה.
-
מצב התחלתי- מצב שבעקבותיו נוצר מצב,
ומייצג את תחילת התרשים
-
במסגרת ה- UML מיוצגת מכונת המצבים ע"י תרשימי מצב- ,State
Charts שפיתח דוד הראל
-
מצב סופי- מצב המצביע על סופו של
התרשים, ומייצג את סיומו של מחזור החיים לאובייקט
-
מותרים אחד או יותר מצבים
סופיים
-
ייתכנו מקרים שאין בהם מצב סופי
-
מעבר מייצג את הקשר בין המצבים
-
מעבר ממצב למצב מתרחש, כאשר איזשהו
שחקן / יוזם או Trigger
אחר, מאתחל אירוע במרחב המשתמש
-
מעבר לא מתרחש באופן אקראי אלא כתגובה
לאירוע
-
כתוצאה מבקשה לשירות
מאובייקט אחר- Call Event
-
כתוצאה מזמן-
Time, שעובר מאז הכניסה למצב
-
שינוי בערכים-
Changes Of Value, המתרחש
באובייקט
-
סימן- Signal פנימי, או שהתקבל מאובייקט אחר
מצב (State)
מיוצג ע"י מלבן עם קצוות מעוגלים ("מלבנגול")
מצב יכול להיות
מורכב יותר ולהכיל פקודות שאומרות מה לעשות בכניסה למצב ומה לעשות ביציאה
ממנו |
|
מצב יכול להיות
מורכב מכמה תת מצבים (Composite
State)
ששוכנים כל אחד בתוך מחיצה, כך שהמצב הוא מכפלה קרטזית של כל המצבים בכל
המחיצות |
|
Transition-
מצביע על מעבר ממצב אחד לאחר |
|
מצב התחלתי |
|
מצב סופי |
|
לסעיף הבא- תרשים הפעילות... |