תרשימי
מצב- State Charts
-
התנהגות אובייקט במחלקה, ניתנת לתיאור
במושגים של מצבים ואירועים המאפיינים מכונת מצבים-State
Machine
-
במסגרת ה- UML מיוצגת מכונת המצבים ע"י תרשימי מצב-State
Charts שפיתח דוד הראל
-
תרשים מצבים מציג רצף מצבים של
אובייקט במחזור החיים שלו, המשתנים בתגובה לאירועים
-
מכונת מצב מייצגת אפוא, את אפשרויות
ההתנהגות השונות של אובייקט במחלקה

איור- דוגמא לתרשים מצבים
האלמנטים החשובים בתרשים המצבים הם המצבים והמעברים
ביניהם.
נכיר גם את רכיבי התרשים. בנוסף, נוכל לצפות בסרטון
הסברה.
-
מצב התחלתי- מצב שבעקבותיו נוצר מצב,
ומייצג את תחילת התרשים
-
במסגרת ה- UML מיוצגת מכונת המצבים ע"י תרשימי מצב- ,State
Charts שפיתח דוד הראל
-
מצב סופי- מצב המצביע על סופו של
התרשים, ומייצג את סיומו של מחזור החיים לאובייקט
-
מותרים אחד או יותר מצבים
סופיים
-
ייתכנו מקרים שאין בהם מצב סופי
-
מעבר מייצג את הקשר בין המצבים
-
מעבר ממצב למצב מתרחש, כאשר איזשהו
שחקן / יוזם או Trigger
אחר, מאתחל אירוע במרחב המשתמש
-
מעבר לא מתרחש באופן אקראי אלא כתגובה
לאירוע
-
כתוצאה מבקשה לשירות
מאובייקט אחר- Call Event
-
כתוצאה מזמן-
Time, שעובר מאז הכניסה למצב
-
שינוי בערכים-
Changes Of Value, המתרחש
באובייקט
-
סימן- Signal פנימי, או שהתקבל מאובייקט אחר
|
מצב (State)
מיוצג ע"י מלבן עם קצוות מעוגלים ("מלבנגול")
מצב יכול להיות
מורכב יותר ולהכיל פקודות שאומרות מה לעשות בכניסה למצב ומה לעשות ביציאה
ממנו |

|
|
מצב יכול להיות
מורכב מכמה תת מצבים (Composite
State)
ששוכנים כל אחד בתוך מחיצה, כך שהמצב הוא מכפלה קרטזית של כל המצבים בכל
המחיצות |

|
|
Transition-
מצביע על מעבר ממצב אחד לאחר |

|
|
מצב התחלתי |

|
|
מצב סופי |

|
לסעיף הבא- תרשים הפעילות... |