מבוא
לפני שתתחילו להעמיק בנבכי ה- UML מובא לפניכם משל קצר,
אותו תוכלו לקרוא מיד בפתיחה.
כמו כן לרשותכם עומד סרטון שיתאר בקצרה את
מסלול הסיור המצפה לכם במתודולוגית ה- UML.
איור- מסלול הטיול במתודולוגית ה- UML
שלושה חכמים הודים עיוורים דנו ביניהם שעה ארוכה מהו
פיל, לבסוף, החליטו לגשת לפיל ולמשש אותו. חכם אחד, מישש את רגלו של הפיל
ואמר: "הפיל הוא כמו גזע של דקל". חכם אחר, מישש את זנבו של הפיל ואמר:
"הפיל הוא כמו מטאטא כביש". החכם השלישי מישש את חדקו של הפיל, הפיל חמד
לצון והשפריץ על החכם סילון מים, החכם הרטוב אמר: "שניכם טועים ידידי, הפיל
הוא כמו מקלחת". מי מהחכמים צודק ?
|
המסקנה: אי אפשר לתאר מערכת מורכבת,
כגון מערכת תוכנה רק מנקודת הסתכלות אחת.
מכאן נובע שלתיאור מקיף של מערכת יש
להשתמש באוסף של צורות הסתכלות מנקודות מבט שונות. במהלך השנים, התפתחו עשרות צורות
הסתכלות כאלה והוגדרה עבורם צורת סימון (notation) גראפית.
שלושת ה 'גורואים' של עולם ה
Object Oriented:
Jacobson, Rumbaugh and Booch חברו יחדיו והגדירו קבוצות של סימונים גראפיים לתיאור נקודות מבט שונות
על מערכת.
אוסף סימונים אלו מכונה-(Unified Modeling Language) UML.
קיימת הסכמה רחבה בתעשייה להכיר ב-UML
כסטנדרט לנושא מעכשיו
ואילך. מוצרי CASE
מודרניים משתמשים בסימון, למשל Rational Rose.
נתוודע לשפה חשובה זו במסגרת השיעורים
הבאים. להתחלת היכרותך עם שפת ה-
UML
תוכל לעבור מיד לשיעור הראשון. בהצלחה!
|