עמוד הבית >> בניית סרט >> חלק חמישי
בניית סרט שלם - חלק חמישי
יצירת הקשר בין כל חלקי הסרט

בפרק זה נעסוק בחיבור בין כל החלקים השונים של הסרטון שיצרנו וזאת באמצעות ActionScript . את פונקציות האקשן סקריפט נשייך לרכיבים המובנים כך שהסרטון יציג את בחירת המשתמש. חשוב לוודא שלפני שנתחיל לכתוב את הפונקציות , יהיה לכל פריט שנמצא על הבמה שם שאיתו נוכל לפנות אליו בעזרת האקשן סקריפט . מטרת פרק זה היא לגרום לסרטון להראות כך סרטון הדגמה

נציג תחילה מס' פונקציות ותכונות שקיימות באקשן סקריפט:
  • ()stop - עוצר את פעולת הסרטון בפריים שבו נכתבה הפונקציה .
  • (gotoAndStop(frameNum - מאפשר לעבור לפריים מסוים לפי מספרו או לפי השם שלו ועוצר את הסרטון באותו פריים.
  • (function funcName(funcParam - יוצר פונקציה בשם funcName שמקבלת משתנה בשם funcParam .
    לחץ לראות
  • instance._visible - לכל פריט שהוגדר בבמה ניתן לקבוע ערך visible , ז"א האם יראו אותו בעת הצגת הסרטון או לא . כאשר Instance._visible = true משמעו שניתן לראות את הפריט בזמן הצגת הסרטון , ואילו Instance._visible = false משמעו שלא ניתן לראות את הפריט במהלך הצגת הסרטון.
  • InputText.selectable - מאפשר שליטה על תיבות Input Text , כלומר , האם למשתמש יש אפשרות להקליד לתוכן ערך . כאשר InputText.selectable=true ניתן להקליד לתוך התיבה , ואילו InputText.selectable=false לא מאפשר להקליד לתוך התיבה .
  • (switch(variable - בודק האם הערך variable מתאים לאחד מערכי ה case שהוגדרו , ואם כן מבצע את קטע הקוד שצמוד ל case - המתאים .
    לחץ לראות
  • (if(variable - בודק את ערכו של variable , במידה והוא true מבצע את קטע הקוד של if .
    לחץ לראות

כאשר אנו רוצים לקבל מידע מתוך הרכיבים המובנים נשתמש בפונקציות ששייכות לרכיבים אלו
  • עבור checkBox - נדע האם סימנו את הרכיב ע"י קריאה לפונקציה ()compName.getValue .
  • עבור comboBox - נדע מהו הערך (data) של האפשרות שבחרנו ע"י שימוש בפונקציה compName.getSelectedItem().data (יש לוודא שאכן הכנסנו ערך ב data של הרכיב)
  • עבור radioButton - נדע אלו מבין הרכיבים סומן ע"י קריאה לפונקציה הבאה מתוך שם הקבוצה של ה - groupName.getData() : radioButton (גם כאן יש לוודא שהוכנס data מתאים לכל רכיב).

באופן כללי , כאשר אנו רוצים לקבל מידע מתוך דף עם מס' רכיבים מובנים , וזאת ע"י לחצן שיעבד את כל המידע , נצמיד פונקציה רק ללחצן הראשי ובתוכו נבדוק מהו הערך המוחזר מהרכיבים השונים. לכן , הפונקציה תוצמד ל pushButton - ששמו "הצג מכונית" , מאחר ורק אז באמת חשוב אילו ערכים נבחרו בכל אחד מהרכיבים. לפונקציה שמטפלת בלחיצת הכפתור נקרא (onClick(btn . את שם הפונקציה נכניס לתיבת Click Handler שנמצא בתיבת המאפיינים של "הצג מכונית".
לחץ לראות

את הפעולות שיבוצעו עם הלחיצה על "הצג מכונית" חילקנו למספר פונקציות :
  • ()hideAll - פונקציה שמסתירה את כל המכוניות וצבעיהן.
  • ()getResult - פונקציה שמקבלת את הערכים מהרכיבים המובנים .
  • ()createCar - פונקציה שיוצרת את המכונית המבוקשת לפי המידע שהתקבל מהפונקציה ()getResult
בנוסף יצרנו פונקציה חדשה בשם (onClickPlateBtn(btn . פונקציה זו אחראית לקבלת הערך שמוחזר מה - checkBox של "מס' לוחית מיוחד" , משום שרק כאשר אפשרות זו נבחרה ניתן לרשום לתוך תיבת הטקסט שבצידה. הפונקציה ()onClick אחראית גם לפעולות של כפתורי הלחיצה האחרים : "שלח טופס" , "חזור לטופס הזמנה".(שימו לב שלמרות שהכפתור "חזור לטופס הזמנה" מופיע שני פריימים (הראשון בפריים מס' 2, והשני בפריים מס' 3) הוא אותו כפתור ויש לו אותה פונקציונליות) הוספנו את קטע הקוד כך שתוכלו להעתיק אותו סרטון הדגמה

הוספנו גם טופס בפריים מס' 3 . זהו טופס שמאשר את שליחת המכונית .

כעת תוכלו להוריד את הקובץ שיצרנו עתה . movie_part_5.zip