בניית סרט שלם - חלק שלישי
יצירת המכוניות
שימו לב: לספרייה של הקובץ נוספו כעת מספר אובייקטים חדשים עליהם נעבוד (מכוניות שונות , גלגלים וכו')בחלק זה מטרתנו להסביר כיצד יצרנו מכוניות "נעות" (אשליה שנוצרת מעצם סיבוב הגלגלים בתוספת העצים שזזים ברקע) .
את החלק שקשור לעצים כבר הסברנו בפרק הקודם , כעת נסביר על תנועת הגלגלים. הרעיון שעומד מאחורי תנועת הגלגלים הינו כדלהלן: כאשר ציירנו את המכוניות במקום לצייר מספר גלגלים ציירנו גלגל אחד שאותו הגדרנו כאובייקט (wheel) . לאחר מכן יצרנו אובייקט חדש (מסוג movingWheel) בתוך אובייקט זה הגדרנו את האנימציה של סיבוב הגלגל. לאחר מכן שיבצנו את האובייקט החדש (movingWheel) בכל אחת מהמכוניות. כך בעצם יצרנו מכוניות שהגלגלים שלהם לא מפסיקים להסתובב.
כעת ניתן הסבר כיצד יצרנו את הגלגלים הנעים:
- באובייקט החדש שיצרנו (movingWheel) נשבץ פריט מסוג wheel .
- בפריים מס' 6 נכניס keyframe .
- נבחר את הפריט של הגלגל .
- נפתח את תיבת Ctrl + T) Transform) ונציב ליד סובב (Rotate) את הערך '270'
- נבחר באחד הפריימים בין 2 ל - 5 ונכניס שם Motion Tween .
- בפריים מס' 11 נכניס keyframe .
- נבחר את הפריט של הגלגל .
- נציב ליד סובב בתיבת Transform את הערך 180 .
- נבחר באחד הפריימים בין 7 ל - 10 ונכניס שם Motion Tween .
- בפריים מס' 16 נכניס keyframe .
- נבחר את הפריט של הגלגל .
- נציב ליד סובב בתיבת Transform את הערך 90 .
- נבחר באחד הפריימים בין 12 ל - 15 ונכניס שם Motion Tween .
- בפריים מס' 21 נכניס keyframe .
- נבחר את הפריט של הגלגל .
- נציב ליד סובב בתיבת Transform את הערך 1 .
- נבחר באחד הפריימים בין 17 ל - 20 ונכניס שם Motion Tween .
כעת תוכלו להוריד את הקובץ שיצרנו עתה . movie_part_3.zip