יצירת לחצנים
שימוש לחצנים בסרטון/מסמך פלאש משמש לאינטראקציה עם המשתמש .
יצירתו של לחצן מתחלקת לשלושה שלבים :1) יצירת הסימבול .
2) הגדרות עבור מצבי הלחצן השונים (מעל , לחוץ , לא לחוץ , טווח לחיצה) .
3) הגדרת פעולתו של הלחצן .
יצירת הסימבול :
1) צייר בבמה את דמות הלחצן .
2) סמן אותה ובחר באופציה Convert to Symbol בתפריט Insert .
3) תן שם לסימבול והגדר מצב התנהגות (Behavior) של לחצן (Button) .
הגדרות מצבי הלחצן :
לכל לחצן יש שלושה מצבי פעולה :
מעל (Over) : כאשר סמן העכבר נמצא מעליו .
לחוץ (Down) : כאשר נלחץ עם העכבר על הלחצן .
לא לחוץ (Up) : כאשר אינו נמצא באחד משני המצבים הנ"ל .
עבור כל אחד משלושת המצבים הנ"ל נוכל להגדיר מיקום/צבע/צורה שונים ללחצן . בנוסף קיים פרמטר שנקרא טווח הלחיצה (Hit) שבו נגדיר היכן צריך להיות סמן העכבר כדי שנוכל לבצע לחיצה.
כדי לקבוע את ההגדרות הנ"ל נסמן את מופע הלחצן בבמה ונבחר באופציה Edit Symbols בתפריט Ctrl + E) Edit) . מסך עריכת הסימבול יפתח ובציר הזמן ובציר הזמן נראה ארבע מסגרות שמייצגות את ארבעת הפרמטרים שהזכרנו .
כדי לבצע שינויים גרפיים עבור אחד ממצבי הלחצן , נכניס Keyframe במסגרת המתאימה ונערוך מחדש את מופע הלחצן בבמה. כדי לקבוע טווח לחיצה ללחצן נכניס Keyframe במסגרת Hit , ונצייר את טווח הלחיצה הרצוי (ככל העולה על רוחנו). אם החלטנו לא לקבוע טווח לחיצה ברירת המחדל תהיה שטח סימבול הלחצן במצב לחוץ .
הערה : בכדי לראות את השפעות ההגדרות שהגדרנו נבחר באפשרות Enable Simple Buttons מתוך תפריט Control .
הגדרת פעולתו של הלחצן :
את הפעולות שיבוצעו כאשר ילחץ המשתמש על הלחצן מגדירים באמצעות אקשן סקריפט (ActionScript) . כדי להגדיר פעולות אלו , נסמן את מופע הלחצן בבמה ונבחר את אפשרות Actions מתפריט F9) Window) . כעת נגדיר בתיבת הפעולות (Actions) את הפעולות הרצויות כפי שנלמד בפרק על ActionScript .