|
פרק 3 - עיצוב מנצח של כרזות פרסומת
עיצוב מנצח של כרזות פרסומתכרזת פרסומת יכולה להיות תמונת גרפיקה, חתיכת HTML , או קובץ שנוצר בעזרת שימוש בטכנולוגיות אינטראקטיביות כמו Java, Shockwave, Flash . בלא קשר לכלים, החלט מה מטרת הכרזה. מפרסמים רבים רואים את תפקידה רק בכך שהיא תגרום לגולשים ללחוץ עם העכבר על הכרזה. במובן הזה הכרזה היא כמו קורות חיים, שמטרתם היחידה להשיג הזמנות לרעיונות עבודה. ראיית מטרת הכרזה בצורה מוגבלת כל כך, לא תמיד תשרת את טובת מסע הפרסום. אפשר ליצור כרזה שמציעה בירה בחינם, ואז כנראה תשיג מספר שיא של לחיצות עליה, אבל לא תקדם את העסק שלך לשום מקום ע"י כך (אלא אם כן אתה באמת רוצה לחלק בירה בחינם). לכן לא מספיק ליצר כרזה שגורמת לאנשים ללחוץ עליה. צריך לייצר כרזה שתגרום לאנשים הנכונים ללחוץ עליה. כרזות משרתות מטרה חשובה נוספת – בניית מודעות למוצר. הגולש אולי לא ילחץ עליה, אבל אם הוא ראה אותה מספיק זמן כדי ששם החברה יכנס לו לראש, ויצוף מאוחר יותר כשהוא עושה קניות – הכרזה השיגה את מטרתה. עיצובה של כרזה שמיועדת לגרימת מודעות שונה מעיצובה של כרזה שמטרתה לסחוט מהגולש לחיצה. הראשונה תדגיש את שם החברה שצריך להיכנס לראש והסמל שלה. כרזה מהסוג השני תרבה לספר על פרטי המוצר או המבצע, בכדי לסקרן את האנשים שילחצו לקבל עוד פרטים. כרזות מוצלחות רבות, כמובן, משלבות את שתי המטרות. תוכן עניינים:עיצוב כרזות שמטרתן לגרום לגולש ללחוץ עליהן פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 -> |