arrow

פרק 3 - עיצוב מנצח של כרזות פרסומת

עיצוב כרזות גרפיות

כרזה יכולה כמובן להיות בכל גודל שהוא, אך גדלים מסוימים הפכו כבר לסטנדרטים. הגודל הנפוץ ביותר הוא 468 פיקסלים לאורך, ו 60 פיקסלים לגובה. זה הוא הגודל הסטנדרטי עבור כרזות פרסום בראש העמוד. כרזות קטנות יותר ו"כפתורים", לצדי העמוד, גם כן פופולריים. שני גדלים נפוצים הם 120x90 ו- 88x31 .

אפשר ליצור גרפיקה עם כל תוכנה לעריכת תמונות. Photoshop היא הידוע ביותר אך היא קצת יקרה, וישנן מספר אפשרויות זולות יותר שטובות גם כן, למשל Paint Shop Pro . יתרון נוסף של Photoshop הוא שהיא מותאמת לשימושי אינטרנט, אבל אם ברצונך ליצור אנימציות GIF תזדקק לתוכנות אחרות

ב- Photoshop (ותוכנות אחרות גם) קיים דבר שימושי מאד ה"שכבות"- Layers . אפשר להכיל כמה שכבות שתרצה בכל קובץ, ולבחור בכל פעם איזו מהן תוצג כעת. זה מקל על הכנת מספר פריימים לכרזת אנימציה, או להכנת כרזות שונות שיש בהן אלמנט משותף כל שהוא.

סוגי קבצים:

גרפיקה ברשת היא כמעט תמיד בפורמט jpg או gif . במקרה של תצלומים jpg הוא פורמט מועדף, אך בכל שאר המקרים שכוללים אלמנטים צבעוניים, ושילובי תמונות עם טקסט, gif זה הוא הפורמט הנכון יותר. כמו כן רק פורמט gif89 מאפשר ליצור אנימציה, תמונות שקופות ו/או משולבות.

שני הפורמטים כוללים דחיסה של התמונה, ותוכננו עבור מוצר web סופי ולא קובץ בשלבי עריכה. העברת הקובץ לפורמט gif או jpg צריכה לבוא רק בשלב האחרון. למרות שאפשר לפתוח קבצי gif ו jpg , לערוך אותם, ולשמור מחדש, זה מאד לא מומלץ. הדבר עלול לפגוע באיכות התמונה. לכן חשוב שתשמור את הקבצים המקוריים שיצרת בעורך הגרפי ( קבצי Photoshop הם psd ) למקרה שתרצה לשנות בהם משהו בעתיד. אם מישהו אחר מכין עבורך את הכרזות דרוש לקבל ממנו גם את הקבצים המקוריים של התמונות, לצד הקבצים הגמורים שהם gif או jpg .

תמונות שקופות או משולבות בפורמט GIF:

בעת יצירת קובץ GIF ישנה אפשרות לבחור שיהיה שקוף/משולב (transparent/interlaced). בחירה באפשרות של שקיפות, פרושה שהצבע הרקע יהיה שקוף והתמונה תראה כאילו צפה על פני העמוד, בלא רקע נראה. בעוד שהדבר יכול להיות שימושי מאד לגרפיקה בכלל, כרזות פרסום לעולם אסור שתיהנה שקופות. יתכן שאתה ממקם כרזה באתרים שונים, שאינך יודע מה הוא צבע הרקע שכל אחד מהם משתמש בו. GIF שקוף נראה מצוין על רקע לבן, רע על רקע חום, ולא יראה בכלל על רקע שחור.

GIF משולב נטען במספר שלבים, כך שהצופה רואה תמונה מטושטשת שהולכת ונהפכת לברורה יותר, במקום הופעת כל התמונה בבת אחת. באופן כללי זה רעיון טוב שכן הצופה מקבל מושג כלשהו על התמונה כבר בזמן שהיא נטענת ולא מחכה שהיא תטען כולה. במקרה של כרזות פרסום זה לא ממש שימושי משום שהן בד"כ ממילא קטנות ולא נטענות זמן רב. למען שאמת שהתמונות המשולבות נטענות מעט לאט יותר, למרות שהרושם הוא שהן נטענות מהר יותר. לכן בכך שהכרזות שלך יהיו לא משולבות תוכל להרוויח קצת זמן טעינה.

עיצוב כרזות שמטרתן לגרום לגולש ללחוץ עליהן
תוכן עניינים
כרזות פרסום שכוללות אנימציה


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->