איך ?

כיצד אם כן מתבצעת עסקה באינטרנט?

עסקות באמצעות האינטרנט נעשות בדומה לעסקות טלפוניות – אתה מזמין מוצר או שירות באתר החנות באינטרנט ממלא את הפרטים לגבי סוג המוצר, הכמות ופרטים נוספים כפי שמגדיר בעל בית העסק, כגון כתובת למשלוח וכדומה. בשלב ביצוע התשלום, אתה בוחר בכרטיס האשראי שבאמצעותו אתה מעוניין לבצע את העסקה ומקליד את מספר הכרטיס. זה נשמע פשוט מאד, זה אכן כך בשבילך, אך לשם כך צריכה החברה המוכרת את מוצריה טכנולוגיות מיוחדות, שיווק, אמצעי תשלום ושירותים אשר כוללים: שרות לקוחות, שרות שליחים.
טכנולוגיות מיוחדות
שיווק
אמצעי תשלום
שירותים

טכנולוגיות מיוחדות

החברות צריכות טכנולוגיות מידע אשר יתנו להם יכולות משמעותיות וכך יוכלו לעבוד בצורה חכמה ויעילה יותר. חברות אשר מספקות טכנולוגיות אלו הן: Ariba, י.ב.מ. , I2 , מיקרוסופט ושותפי מיקרוסופט.

ארגון BIZTALK עוזר לחברות לתקשר בינהן באמצעות XML ושפות ושפות סכימה מבוססות XML. שפות אלה מאפשרות לתאר ולהחליף מידע מובנה בין אפליקציות משותפות או שותפים עסקיים בכמה רמות .

ארגון UDDI הוא מעין דפי זהב לעסקים ובכך עוזר לעסקים לחפש ולגלות אחד את השני .


שיווק

ה- dot-com לא היה יכול להשיג רווח באסטרטגיית שיווק של עסקים כמו: "בנה זאת, הם יבואו"- חברות מכל הגדלים יכולות להשיג קהל עולמי דרך האינטרנט. אבל, המפתח להצלחה בשיווק ופרסום הוא ע"י שימוש בכלים ובאפליקציות הנכונות, כדי להבין לקוחות ואת הצרכים שלהם. הפתרון מבוסס על טכנולוגיית ומוצרי מיקרוסופט כמו שרת מיקרוסופט SQL וחלונות 2000 של מיקרוסופט. לדוגמא, הטכנולוגיה יכולה לעזור לשלב בין טפסי נתונים בארגון ולקשר בין מחלקת השיווק למחלקת המכירות, ובכך כח המכירה נעשה משמעותי יותר ונותן למחלקות השיווק שרשרת של תגובה מהירה בכדי להעריך את משמעות הקמפיין. בנוסף מיקרוסופט מציעה טווח של שירותים דרך MSN , כדי לעזור לעסקים ליצור ביקוש ולהגיע לבסיס גדול של לקוחות פוטנציאליים אשר יכולים להוות מטרה לשיווק ופרסום קמפיין מסוים אשר מבוסס על נתונים דמוגרפים מקיפים. מרכז מדיה MSN משלב בין טכנולוגית מיקרוסופט ואנשי מכירות MSN וכך ניתן לספק למפרסמים יעד WEB מבוסס למציאת כלים ומשאבים שהם נדרשים להם, וזאת כדי למכור את יעדי הפרסום שלהם. רוצה לשמוע עוד פרטים על מרכז מדיה MSN ?

אמצעי תשלום

כאשר אנו מדברים על אמצעי התשלום עלינו לדעת כי מדובר בשני צדדים: צד אחד הוא המוכר/בעל עסק וצד שני הוא הלקוח.

 בעל העסק חייב לדאוג למערכת אמצעי תשלום מאובטחת, חברות אשראי כמו ויזה וישראכרט מציעות פתרונות לבעיות אבטחה.

מבחינת הלקוח, אינך צריך לדאוג כאשר אתה רושם את פרטי כרטיס האשראי שלך ברשת חברות האשראי כמו: ויזה, ישראכרט, אמריקן אקספרס מציעות פתרונות לבעיות אבטחה ופרטיות. חברת InterSpace פתחה מערכת בשם TRANZILA המאפשרת עיבוד כרטיסי אשראי בזמן אמת וקבלת אישור מיידי לביצוע העסקה.

בכתבתו של צביקה אלברגר מעיתון "הארץ" מובאים פתרונות נוספים, הסבר על עד כמה הסכנה של חשיפת כרטיסי האשראי אמיתית, איך לצמצם אותה למינימום ועל אילו פתרונות חושבות ספקיות האינטרנט הגדולות (ארנקים אלקטרוניים)? כלי תשלום נוסף באינטרנט חוץ מכרטיסי האשראי, ארנקים אלקטרוניים ושיקים אלקטרוניים הוא אינטרט דולר.


שירותים

החברות מעסיקות אנשים העוסקים בקבלת ההזמנות מהלקוחות, משלוח ותמיכה בלקוחות תוך שמירה על זמן תגובה מהיר אותו מכתיבה סביבת האינטרנט. ניתן בד"כ ליצור אתם קשר באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון ופקס.

לכתבה בנושא 10 דרכים עקריות לאבד את הלקוחות שלך

לכתבה בנושא כיצד להצליח בסחר אלקטרוני


סיכום

בפרק זה למדת כיצד מתבצעת עיסקה באינטרנט.

הבה נמשיך, כעת עלינו לדעת מהן הבעיות והפתרנות היכולים להיוצר בסחר אלקטרוני

הנושא הקודם: מסחר אל קטרוני עם משלוח פיזי הנושא הבא: Ariba