הצע שרות או מוצר טוב |
אני
יודע שזה נשמע מובן מאליו, אולם אם אין לך משהו ששווה למכור, אל תטרח. אנשים רבים
כל כך מתלהבים מהרעיון של הקמת חנות און-ליין שהם שוכחים שמישהו צריך לרצות לקנות
מה שמוצע שם. אם אין לך מוצר או שרות, אך אתה עדיין רוצה להכנס לפעילות סחר-אלקטרוני,
כדאי לשקול תוכנית שותפות. ישנן הרבה באתר associate-it.com. |
 |
הצע USP |
התחרות ברשת היא קשה. אם יש לך רעיון טוב כיצד להרוויח
כסף ברשת, רוב הסכויים הם שעשרות אנשים כבר חשבו עליו. מה שדרוש הוא( USP Unique
Selling Proposition – הצעת מכירה ייחודית) – משהו שיגרום ללקוחות להשתמש באתר שלך
ולא באחר הדומה לו. משהו צריך לגרום לאתר שלך לבלוט על רקע האחרים כדי שיצליח. (באופן
מקרי, שם קליט לאתר הוא חשוב מאוד. אני משוכנע שהסיבה שyahoo הצליחה כל כך היא שקל
לזכור את השם. אילו קראו לו משהו כמו www.allwebdirectorylisting.com האם זה היה
מצליח?) |
 |
אפשר תשלומים און-ליין |
בוא נבהיר את העניין הזה. אם אתה רציני לגבי מכירה און-ליין אז אתה חייב לקבל כרטיסי
אשראי. תשכח מצ'קים אישיים, צ'קים בנקאיים או הזמנות במזומן (למרות שהצעת האפשרות
לשלם באמצעות צ'ק אישי הוא בסדר אם אתה גם מקבל תשלומים בכרטיס-אשראי). קבלת כרטיסי
אשראי בפקס או בטלפון בלבד גם אינה דבר חכם – בימים אלה קל מאוד להתקין אמצעי תשלום
און-ליין. המשיכה העקרית של הרשת היא במיידיות שלה. אם אני רוצה לקנות משהו, אני
רוצה לקנות אותו כאן ומיד. אני לא רוצה להתעסק עם שליחת צ'קים או טפסי הזמנה בדואר. |
 |
תן שרות ממדרגה ראשונה |
את זה אפילו לא צריך לומר – זה נכון לגבי כל סוגי העסקים. אולם, ברשת, דואר אלקטרוני
מאפשר לך לעדכן את הלקוחות בכל האספקטים של ההזמנה שלהם. אישורי הזמנה אישיים, אישורי
תשלום, הודעות משלוח ושאלוני שביעות רצון הם זולים וקלים להכנה ונותנים ללקוחות רושם
חיובי לגבי העסק שלך. |
 |
התרכז בשיווק |
הכלל החשוב
מכל! במקרה שלא הבחנת בכך עדיין, זה הדבר שבאמת יכול לבנות או להרוס עסק און-ליין,
במיוחד בשלב הסטארט-אפ. הכל יכול להיות מושלם, אבל אם אינך מסוגל להביא לקוחות לאתר
שלך אז הוא מועד לכשלון. הייתי מעריך שאם אתה רוצה להצליח, 80-90% מהעבודה בהקמת
עסק און-ליין צריכים להיות בעניין השווק. |
 |
בנה קהילה |
זה עניין אחד
למשוך את הלקוחות לאתר שלך, אולם יצירת עסקים חוזרים היא חיונית לפיתוח אתר סחר.
במקום שזה מתאים, מאפייני "קהילה", כגון לוחות מודעות, מכתבי עדכון ותחרויות תקופתיות
יכולים לעודד לקוחות לשוב. כלים אלה ניתן להוסיף בקלות. |
 |
שים לב לעיצוב האתר |
קל מאוד ליצור אתר "נחמד".
קשה מאוד ליצור אתר יוצא-דופן ברשת. עבור רוב האתרים, מספיק שהאתר יהיה נוח. קלות
שימוש ואמינות הם הרבה יותר חשובים מגרפיקה נוצצת או מרכיבי ג'אווה מגניבים. השאר
אותו פשוט. זכור, ילדים גאוני-מחשבים וקבלנים הם מעצבים גרפיים מחוננים רק לעתים
רחוקות – אם אתה רוצה משהו יצירתי, ככל הנראה שווה לך לשלם למקצוען לעשות זאת בעבורך. |
 |
השתמש בשרות-שרת טוב |
אין דבר שדוחה לקוחות יותר מתגובה איטית ולא אמינה. התחברות לשרת טוב יכולה להיות
די זולה ובדרך כלל שווה לשלם קצת יותר עבור שמוש בשרת עם שם-טוב וקישורים מהירים
ואמינים לרשת. |
 |
מכור ללקוחות בינלאומיים |
האינטרנט הוא בינלאומי. קל לשלוח חבילות ליעדים בינלאומיים וזה עולה פחות ממה שניתן
לצפות. הגבלת לקוחות להזמנות בתוך המדינה שלך יכולה להסתכם באיבוד מכירות רבות. רוב
הלקוחות הבינלאומיים מוכנים בשמחה לשלם בדולרים אמריקאיים ולשלם את כל עלויות המשלוח.
(כמובן, אם אתה מקבל חיובי כרטיסי אשראי און ליין, התשלום ע"י לקוחות בינלאומיים
הוא בקלי-קלות). אל תפחית בהערכת כמות המאמץ הנדרשת בהקמת חנות-רשת מוצלחת.
זה לא מספיק פשוט להקים אותה ולחכות שהכסף יזרום פנימה. הקוים המנחים שציינתי יעזרו,
אך כמו בכל ההרפתקאות העסקיות, סוד ההצלחה היא שיהיה לך רעיון טוב, במקום הנכון,
בזמן הנכון – וזה כבר תלוי בך… |