10 דרכים עקריות לאבד את הלקוחות שלך (אם נשארו לך כאלה!)

רוב אתרי הסחר האלקטרוני עומדים בפני קשיים כרגע. צריך להלחם על כל לקוח – אבל נדמה שאתרים רבים מתעקשים להבריח את לקוחותיהם. אם אתה מעוניין להצטרף עליהם, הנה עשר דרכים בדוקות ומנוסות לאבד מכירות.
גרום לאתר שלך להיות קשה להתמצאות
הצע מבחר מצומצם של אפשרויות תשלום
בקש יותר מדי מידע אודות הלקוח
השתמש בתוכנות "סל קניות" ממדרגה שניה
הצג עמודים משובשים באתר
שים את האתר שלך על שרת רשת איטי
שעמם את הלקוחות שלך
ספק מידע לא מספיק אודות המוצר
גרום לאתר שלך להראות "מת"
הצג את עצמך כאנונימי

1. גרום לאתר שלך להיות קשה להתמצאות

אם משתמשים אינם יכולים למצוא באופן מיידי את מה שהם מחפשים באתר שלך, הם יתיאשו. באותה מידה, אם משתמשים ילכו לאיבוד באתר שלך, סביר להניח שהם יעדיפו לעזוב מאשר לנסות להבין כיצד לחזור לעמוד השער שלך. קלות ניווט רבה מעמוד השער וחזרה אליו היא חיונית. נסה זאת: דמיין שאתה לקוח באתר שלך. בחר משהו שהם, הוא או היא רוצים לקנות ואז ספור את מספר הלחיצות שלוקח כדי למצוא זאת מעמוד השער שלך. הרבה לחיצות= לקוחות אבודים.

2. הצע מבחר מצומצם של אפשרויות תשלום

אלא אם כן אתה מוכר מוצרים בעלי ערך גבוהה, אתה חייב לקבל כרטיסי אשראי. כמעט כל אתרי ה B2B הגיעו למסקנה הזאת, אולם, מפתיע כמה אתרים מקבלים רק את הכרטיסים הפופולריים ביותר ופוסלים כרטיסי Amex. ככל שתציע יותר אפשרויות תשלום ללקוח שלך, יש יותר סכוי לבצע מכירה. ייתכן שיעלה לך יותר להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות, אבל האם אתה יכול להרשות לעצמך לאבד לקוחות פוטנציאליים? (דרך אגב, אל תשכח שייתכן ויהיו לקוחות שירצו לשלם באמצעות צ'ק או אמצעי אחר.)

3. בקש יותר מדי מידע אודות הלקוח

אתרים רבים מנסים לאסוף מידע אודות הלקוחות במשך תהליך אישור העסקה. טעות. תהליך האישור צריך להיות מהיר ונקי ככל האפשר בכדי להפחית כמה שאפשר את הסכויים שהלקוח ינטוש את העיסקה. יש הזדמנויות אחרות לשאול דברים כמו: "היכן שמעת עלינו?" המטרה העקרית של שלב זה היא לגרום למשתמש ללחוץ על כפתור "אישור ההזמנה".

4. השתמש בתוכנות "סל קניות" ממדרגה שניה

יש שרותי "סל קניות" וחנויות רשת רבים שם בחוץ. חלקם טובים מאחרים. חלקם, מנקודת מבטו של המשתמש, הם פשוט בלתי ניתנים לשימוש. תהליך אישור מעוצב גרוע או מבלבל יוביל בהכרח לעסקאות נטושות. בקש מכמה משתמשים לא-מקצועיים לנסות את האתר שלכם ולעשות כמה רכישות נסיוניות. אם לא עשית זאת עד היום, התוצאות עשויות להפתיע (ולדכא) אותך.

5. הצג עמודים משובשים באתר

כן, ייתכן והאתר שלך נראה נהדר על מסך ה 21" שלך בזמן שימוש באינטרנט אקספלורר 5.5 – אבל הלקוחות הפוטנציאליים שלך עשויים להשתמש דוקא בנטסקייפ, WebTV או ברזולוצית 640*480. כדאי לבדוק כיצד האתר שלך נראה אצל משתמשים אלה.

6. שים את האתר שלך על שרת רשת איטי

אין דבר שדוחה לקוחות יותר מעמודים שלוקח להם נצח להיפתח. ברגע שלקוח קבל החלטה לקנות, חיוני לגרום לכך שהוא ילחץ על כפתור האישור מהר ככל האפשר. למשתמש שיושב ומחכה במשך דקות לעמודי האישור שלך להפתח, יש די והותר זמן לשקול מחדש או פשוט לנטוש מתוך שעמום.

7. שעמם את הלקוחות שלך

העקרון המנחה של מכירה ברשת היא לשמור שהלקוחות שלך יישארו באתר כמה שיותר זמן (בכדי להגדיל עד למקסימום את סכויי ביצוע הרכישה) ואז להוריד למינימום את הזמן בין קבלת ההחלטה לקנות ועד להשלמת העסקה. תהליך אישור מעוצב היטב ויעיל מטפל בחלק השני. החלק הראשון דורש "דביקיות". ישנן טכניקות מגוונות בכדי לגרום ללקוחות להמשיך להתעניין ולהשאר באתר.

8. ספק מידע לא מספיק אודות המוצר

אם הלקוחות שלך יודעים בדיוק מה הם רוצים לקנות, אזי מכירה ברשת היא מאוד דוגרית. אם הם לא בטוחים שהפריט ההוא הוא בדיוק מה שהם זקוקים לו, סביר להניח שהם לא יקחו את הסיכון ברכישתו. תמיד עדיף לתת ללקוח יותר מדי מידע ולא פחות מדי. לעתים קרובות אפשר לארגן שיהיה כפתור "מידע נוסף" בקטלוג שיעלה עמוד יותר מפורט.

9. גרום לאתר שלך להראות "מת"

אתר שנדמה שהוא נטוש או לא מעודכן יזכה (ובצדק) ליחס חשדני. האם היית מבצע הזמנה באתר שכתוב בו "עודכן לאחרונה ב 17 לינואר, 1999"? אפילו הצבת התאריך המעודכן באיזשהו מקום בעמוד השער גורמת לאתר להראות "חי".

10. הצג את עצמך כאנונימי

לקוחות ירגישו יותר בנוח לבצע הזמנה אצלך אם הם ירגישו שהם מכירים אותך. פרטים ליצירת קשר הם חיוניים באתר. אם תוכל לשים שמות ותמונות יחד אתם, זה אפילו טוב יותר. וכמובן, עמוד "אודותינו" עם ההיסטוריה של החברה והאתר, הצהרת מטרות, כסוי עתונאי ועדויות לקוחות מוסיפים כולם לאמונו של הלקוח.

הימנעות משגיאות אלה לא תביא תנועה לאתר שלך, אולם באופן ודאי תגדיל את הסכויים שתהפוך מבקר ללקוח משלם.

הנושא הקודם: אינטרט דולרהנושא הבא: כיצד להצליח בסחר אלקטרוני