פרט למסחר הדיגיטלי - וירטואלי האינטרנט משמש גם כאמצעי למכירת מוצרים שמשלוחם
חייב להתבצע באופן פיזי. נכון להיום המכירות באינטרנט הם פחות מ- 1% מסך המכירות
הקמעוניות. מכירה של מוצרים מסוימים כגון: מחשבים, תוכנות, מכוניות, ספרים ופרחים
גדלים בקצב מסחרר. המוכרים באינטרנ ט מפתחים מגוון של אסטרטגיות למשיכת לקוחות. רוב
החנויות באינטרנט מנסות לעשות את הקניות LINE ON - ידידותיות וקלות ככל האפשר. מוצרים
פיזיים הנמצאים בד"כ על מדפים מוחלפים ע"י קטלוגים אלקטרוניים הכוללים:
תמונות, פירוט המוצר, מחירים ומידע על גודלו. לפעמים קיים גם צד שלישי העוזר לקונה
בבחירה בין המוצרים השונים. כאשר הקונה מוכן לעשות את קנייתו הוא לוחץ על ה"עכבר",
כדי להזמין מוצר ומכניסו "לעגלת הקניות", לאחר מכן הלקוח יכול להמשיך לקנות.
קונים המבצעים קנייה בפעם הראשונה מכניסים נתונים כגון: שם, כתובת וכרטיס אשראי ומקבלים
סיסמה מהמערכת, באמצעותה יוכלו לבצע קניות גם בעתיד ללא צורך בהעברת נתונים רגישים
פעם נוספת. ללקוחות המעונינים לדבר עם סוכן של החברה, בד"כ ישנו גם מספר טלפון
שמאפשר ללקוח להתקשר כדי לשאול שאלות. חנויות וירטואליות מדווחות על עלויות תפעוליות
נמוכות מאשר המתחרים המוכרים בחנויות פיזיות. עלות האחזקה של תשתית החנות , עלויות
העבודה, והוצאות אחרות כמעט ולא קיימות בחנויות הוירטואליות. FLOWERS 1-800- מוכרים
פרחים בחנויות אמיתיות וגם בקניות בטלפון ON – LINE . העסקים ON – LINE , מייצרים
רק 10% מסך ההכנסות שלהם, אך התוספת לרווח היא כ- 20%. המכירות מסוג זה צפויות לגדול
וההערכה היא שהשוק יצמח ל- 7 מיליארד דולר עד שנת 2000. אם ההזמנות ב- E-mail גם
נחשבות להגדרה "קניה באינטרנט", הרי שמספר זה עשוי לגדול ל- 115 מיליארד
בחמש עד שבע השנים הבאות . אם החנויות יציעו מגוון רחב של מוצרים, מחירים טובים יותר
ואפשרויות מרובות מאשר בדיווח ישיר, הרי שתחזיות אלו יכולות לגדול בהרבה. כדי להוציא
את הפוטנציאל המקסימלי מהאינטרנט, הקמעונאים יצטרכו לעבור שינויים מסוימים. הם יצטרכו
להגדיל את אמונם של הלקוחות בתצלום המוצרים, ובמידע המפרט את האיכות וההתאמה של המוצר,
ולהקל את הדרך בה מתבצעות ההחזרות או מוצרים שלא אהבו. הקמעונאים יהיו חייבים לדאוג
גם לכל שאלת הבטיחות של העברת פרטי כרטיסי אשראי ברשת ופרטיות הלקוחות בכלל. | | |