<bgsound src="sounds/do.wav" hidden="true" name="doplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/re.wav" hidden="true" name="replay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/mi.wav" hidden="true" name="miplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/fa.wav" hidden="true" name="faplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/sol.wav" hidden="true" name="solplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/la.wav" hidden="true" name="laplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/si.wav" hidden="true" name="siplay" balance=0 volume="0" autostart="false"><bgsound src="sounds/do1.wav" hidden="true" name="do1play" balance=0 volume="0" autostart="false">

    אתם נמצאים כאן:  ראשי --> ייצוג של צליל 

    

ייצוג של צליל

בפרק הקודם חקרנו לעומק את הדרך שבה ניתן לתאר צליל. עברנו מההגדרות הקוגניטיביות (חזק, חלש, גבוה, נמוך, עמום, בהיר, עגול וכו') אל הגדרות אקוסטיות (אמפליטודה, תדירות, מעטפת, ספקטרום).
בפרק זה נעשה צעד נוסף קדימה, ונחקור כיצד הצליל מיוצג במחשב, איך המחשב מאחסן את כל הגדרות האקוסטיות הנ"ל. נראה שהמחשב הוא מוגבל ביכולות שלו (במיוחד בזיכרון) ונלמד כיצד המוגבלות הזו משפיעה על הצליל אותו אנחנו שומעים. נראה שכאשר שומרים צלילים במחשב חלק מסויים מן הצליל עלול להאבד, ולעומת זאת עלולים להתוסף רעשים, ואפילו תדירויות נוספות.

אבל בואו נתחיל בהתחלה, ונסביר מה בכלל ההבדל בין צליל אמיתי, כלומר צליל אנלוגי, לבין יצוג במחשב של הצליל, כלומר צליל דיגיטלי.

 

למעלה
הבא הקודם
© כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן