arrow

פרק 2 - הם מסתכלים, אך לא קונים

מספר רעיונות נוספים

בשביל לשפר את ביצועי האתר שלך, בוא נביט במספר סיבות בגללן הדג יכול לנטוש את הפיתיון.

  1. לוקח הרבה זמן לטעון את האתר. זהו הדבר הרצחני ביותר למסחר אלקטרוני. ודא שכל עמוד נבדק עם כל הדפדפנים המובילים, כולל AOL , (שידוע לשמצה בגלל הסירוב שלו לעבוד עם אלמנטים מסובכים). שמור על עמוד ההזמנות פשוט, כך שיטען מהר. אין זה המקום לגרפיקה מרהיבה.
  2. אנשים רבים לא סומכים על אמינות העסק. ישנה חשדנות רבה כלפי המסחר האלקטרוני. רב האנשים לא יזמינו יותר מחפיסת מסטיקים מחברה שלא מפרסמת את כתובתה ומספר הטלפון שלה. לכן מומלץ לשים אינפורמציה זו בעמודי ההזמנות. כמו כן צריך להבטיח לאנשים שבמידה ותהיה בעיה עם ההזמנה שלהם הם יוכלו ליצור קשר עם אדם אמיתי. כל דבר אחר שיכול לעזור ליצור רושם של חברה אמינה, יתקבל בברכה. למשל דברים כמו "החברה שלנו קיימת משנת 1980" או "חברת Microsoft נמנית בין לקוחותינו", וכו'… ארגוני צרכנות רבים כגון TrustE או Better Business Bureau וכדומה, מציעים חברות בארגונם שמזכה אותך בתווית שלהם באתר שלך. כשהלקוח לוחץ על התווית מוצג בפניו מידע על החברה וערבות כל שהיא לאמינותה. עסקאות אלו משנות את המאזנים השנתיים של אתרים רבים, וכדאי שתשקול את השימוש בהן.
  3. אנשים עדיין לא משוכנעים שהזמנות ברשת הן בטוחות. רב האתרים בוחרים להצפין את טפסי ההזמנות שלהם, בעזרת SSL , או מה שהוא כזה. כפי שכבר נאמר, אם אתה בוחר שיטת הצפנה, בדוק אותה היטב, לוודא שאיננה גורמת להודעות שגיאה בלתי צפויות ו"הפתעות" אחרות – כי במידה וכן האפקט שתיצור יהיה בדיוק הפוך ממה שהתכוונת. בעמוד ההזמנות צריך לציין שהנך נוקט באמצעי בטיחות כמו הצפנות. הזהר בהצהרותיך, שכן אי אפשר לגרום לטרנסקציה להיות 100% בטוחה. השתמש בניסוח כגון "ההזמנות מאובטחות באמצעות הצפנה בטכנולוגיית ה- SSL". נכון שאתר המסחר האלקטרוני המוביל, Amazon (שהוא אגב דוגמה מצוינת איך לעשות את הדברים בצורה נכונה), טוען שהזמנות ממנו בטוחות ב - 100%. מצד שני בטח גם יש לו במאגר כמה עשרות מומחי בטיחות ועורכי דין. אתרים מסוימים מרחיקים לכת עד כדי הכנסת קטע הסבר בנושא הבטיחות במסחר האלקטרוני. אפשר ליצור קישור לקטע כזה מהאתר שלך, תחת הכותרת " מודאגים בנוגע להבטחה? לחצו כאן!", או מה שהוא בסגנון הזה.
  4. אנשים מודאגים מזה שהם יקבלו שרות לקוחות גרוע בשימושם במסחר האלקטרוני. שרות הלקוחות הוא נושא קריטי למסחר אלקטרוני, ומהווה גורם מרכזי בהצלחתם של אתרים מסוימים, וכישלונם של אחרים. דאג לשירות לקוחות הטוב ביותר שאפשר, והכרז על כך בגאווה. אם אתה מצהיר על החזרת הכסף במידה והלקוח לא מרוצה, או מדיניות החזרות ליברלית אחרת, ספק את הפרטים בו במקום, בעמוד ההזמנות.
  5. אנשים לא תמיד בטוחים לאן כל קישור יוביל אותם. דאג שיהיה מאד ברור מה יקרה כשמישהו ילחץ על הקישור. בדרך להזמנה הלקוח בודאי יעבור על פני כמה עמודים, לכן הבהר לו היטב מה יקרה בכל שלב ושלב. הקישור לעמוד ההזמנות לא צריך לומר "לחץ כאן כדי להזמין", שכן תהליך ההזמנה לא מסתיים עם הלחיצה הזו. כמה אנשים זהירים במיוחד יכולים להיבהל שמה הלחיצה תגרום לחיוב מיידי של כרטיס האשראי שלהם (למרות שהם עדיין לא הקלידו את המספר). עליך לומר משהו ספציפי יותר, כגון "לחץ כאן כדי להגיע לעמוד ההזמנות" או "לחץ כאן כדי להקליד את פרטי כרטיס האשראי שלך". הבהר שהם תמיד יוכלו לחזור לעמוד קודם אם ירצו. אם קיימת באתר שלך מפת קניות, דאג להסביר היטב כיצד היא פועלת.
  6. אנשים מילאו את טפסי ההזמנה כך שלא ניתן לבצעה. טפסי ההזמנה צריכים להיות בנויים כך שיהיה בלתי אפשרי או קשה מאד לאנשים לטעות בעת מילויים. אחרת תאבד חצי מהדגים שלך בטרם הם יגיעו לתנור. מה אם מישהו שכח לציין את הרחוב שלו, ולא תוכל לשלוח לו את ההזמנה? וכמו כן כתובת הדואר האלקטרוני שהוא סיפק לך היא בכלל בדויה, ואינך יכול ליצור איתו קשר כדי לברר את הפרטים החסרים. במקרה כזה איבדת עסקה. בעצם גם אם הכתובת אי-מייל נכונה, גדולים הסיכויים שהלקוח לא יטרח לתקן את ההזמנה אלא פשוט יבטל אותה. במיוחד אם המוצר שלך הוא מסוג המוצרים שנקנים בלהט הרגע. בכל פעם שתפנה ללקוח לאינפורמציה נוספת אתה מסתכן בביטול העסקה. צריך שהאינפורמציה בטופס ההזמנה תיבדק בטרם היא נכנסת לתוקף. אם הלקוח שכח למלא שדה מסוים הוא מתבקש לחזור ולמלא אותו. מנגנוני בדיקה מתקדמים יותר יכולים לא רק לבדוק האם כל השדות מולאו, אלא גם האם התוכן שלהם הגיוני. למשל כתובת אי-מייל צריכה לכלול את הסימן "@", ונקודה "." , האורך צריך להיות יותר משתי אותיות, וכו'. בשדות שיש להם מספר מוגבל של אפשרויות (כמו מדינה, מחוז, סוג כרטיס) תן לאנשים רשימה שהם יבחרו ממנה, במקום שהם יקלידו את הטקסט. חשוב גם להזכיר לאנשים להקליד את שמם כפי שהוא מופיע בכרטיס האשראי, ולבדוק בזהירות את מספר הכרטיס שהם מקלידים.

מספר הגורמים הנוספים הוא בלתי מוגבל. בני האדם הם יצורים מוזרים, ואפילו מומחי השיווק הגדולים ביותר מתקשים לעיתים לחזות מה האנשים יאהבו לקנות. מדוע המילים "לחץ כאן" גורמות לאנשים ללחוץ יותר? האם הם באמת ניתנים לשכנוע כל כך בקלות? ישנם מקרים בהם שינוי צבע הכפתור או שינוי קל במיקומו גרמו להבדל עצום במספר הלחיצות עליו. בצע ניסיונות שונים עם האתר שלך גם אם לא ממש ברור במה השינוי הזה עלול להועיל. כמובן שאם החידוש לא מועיל, החזר את המצב לקדמותו. מדידות מדויקות לגבי ביצועי האתר חשובות ביותר להצלחת הניסיונות הללו.

איש מכירות כנגד עמוד הזמנות
תוכן עניינים
סיכום


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->