arrow

פרק 2 - הם מסתכלים, אך לא קונים

איש מכירות כנגד עמוד הזמנות

בין אם האתר שלך כולל הזמנות מקוונות, ובין אם לא, חלק גדול מהנושאים שנידונו כאן תקפים לשני המקרים. ההבדל הוא שאם האתר שלך לא כולל תפסי הזמנה, אז מטרתו לגרום ללקוח להרים את שפרפרת הטלפון ולהתקשר, ולא ללחוץ על כפתור ההזמנה. ברגע שהלחיצה נעשית, שלב חדש בתהליך מתחיל, שצריך למדוד ולנתח אותו.

איזה אחוז מזמינים נחשב למוצלח? קשה אפילו לנחש במקרה הזה, שכן הדבר תלוי ביותר מדי גורמים. דבר אחד בטוח- גם באתר שבנוי היטב, הוא מוגבל להיות נמוך מאשר במקרה של איש מכירות טוב שיש לו הזדמנות לסגור עסקה בפגישה פנים מול פנים או בטלפון. מוכרים מנוסים יודעים לזהות את הקונה הפוטנציאלי, או את הדרך הנכונה לגרום להם לבצע קנייה. במקרה של אתר, עמוד ההזמנות הוא המקום בו העסקאות נסגרות, לכן השתדל להכניס בו כמה שיותר תבונה של איש מכירות.

התאמה אישית היא נקודת התחלה טובה. אחד היתרונות של איש מכירות הוא היכולת להתאים לכל אדם את המוצר שמתאים לו. הפוטנציאל לעשיית דברים מהסוג הזה באינטרנט הוא עצום. אסוף כמה שיותר אינפורמציה על המשתמש , ובהתאם לה בחר איזה תוכן להציג לו. לדוגמה, אם אתה יודע שהמשתמש מתחבר מאלסקה, הראה לו איך המכסחת דשא עמידה בפני קור ותנאי מזג אויר קשים. אם אתה יודע שהוא כבר רכש מכסחת בעבר, וכעת הוא מחפש אחר שק לאיסוף הדשא, הראה לו מבצע מיוחד של מיכל איסוף מתנה לכל מי שרוכש את השק… או מה שהוא כזה, בודאי כבר תפסת את הרעיון. האפשרויות הן בלתי מוגבלות, למרות שידרשו תוכנות מתוחכמות לניהול תוכן בשביל לבצע את הדוגמאות שהצגנו כאן.

לרב אתרי האינטרנט אין (עדיין) גישה לכלים המתוחכמים שמאפשרים להתאים אסטרטגיית שיווק אישית לכל לקוח בזמן אמת. רבים ,אבל, משתמשים ברישום המבקרים באתר כדי לנסות לחדד יותר את המסרים של המכירות. המידע שהמבקרים מספקים כשהם מבקרים באתר יכול לשמש לצורך גישה אישית יותר ללקוח. המידע לגבי מכלול המבקרים באתר שלך יכל גם כן להוות מקור לרעיונות לשיפור האתר, במיוחד אם תציג למבקרים את השאלות הנכונות.

אל תנסה לאסוף מידע אם אין לך כרגע יכולת מיידית להשתמש בו. טפסי הרישום למיניהם הם, ככלות הכל, מהווים מתרד לאנשים מסוימים, ועלולים להבריח אנשים אלה מהאתר. אתר מסחר אלקטרוני, לעולם אסור שידרוש רישום. זו צריכה להיות אפשרות אופציונלית, ואפילו מעודדת על ידי מבצעים והנחות, למשל. כמו כן התייחס בזהירות למידע שאתה אוסף. הוא רחוק מלהיות אמין ברמה של מחקר מדעי. אנשים רבים מספקים מידע בדוי בעת רישום באתרי אינטרנט, גם אתה בטח מכיר לא מעט כאלה.

עמוד הזמנות נפרד
תוכן עניינים
מספר רעיונות נוספים


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->