arrow

פרק 2 - הם מסתכלים, אך לא קונים

עמוד הזמנות נפרד

למה בכלל צריך עמוד הזמנות? אם הדרך אל עמוד ההזמנות צריכה להיות קצרה ככל האפשר, אז למה לא לכלול תפסי הזמנות בכל עמוד? סיבה אחת היא שאתרים רבים בוחרים בשיטות של הצפנה, כמו SSL , כדי לאבטח את המידע בתפסי ההזמנות. טכניקות הצפנה אלו מעמיסות את השרת. לכן נהוג להצפין רק את העמודים שזקוקים להצפנה, ואפילו לשמרם בספריות נפרדות. זו החלטה נבונה, שכן זמן טעינה גבוה של העמודים זו הסכנה הגדולה ביותר להצלחת האתר.

ישנן עוד סיבות לבחירה בעמוד הזמנות נפרד. כדי להשתמש ב-SSL , צריכה להיות ברשותך תעודה דיגיטלית שרשומים בה פרטי בעל האתר. כל תעודה מתייחסת לכתובת domain מסוימת. כל סטייה ממנה, אפילו קלה ביותר, יכולה לגרום להודעת שגיאה. אם המשתמש מקיש כתובת domain שונה קצת, למשל בתוספת של עוד מילה (שם של עמוד נוסף) צץ חלון שבו כתוב ששם הקובץ לא תואם את השם שמופיע בתעודה. זה בדיוק מה שאינך רוצה שיקרה ללקוחות שלך. יש עוד כמה נקודות סיכון שקשורות לנכונות המסלול, שיכולות לגרום להודעת שגיאה. ע"י עמוד הזמנות נפרד שפונים אליו בשם המסלול המלא, אתה מבטיח שהעמוד יקרא תמיד באמצעות ה- URL המדויק. כך תמנע מהודעות שגיאה של ה- SSL .

מה אם יש לך הרבה עמודי הזמנות? תחשב את אחוז המזמינים מתוך סך המבקרים בעמוד ההזמנות עבור כל אחד, ותשווה את התוצאות. אם העמוד שבו אתה מוכר ריבה מצליח יותר מעמוד בו אתה מוכר מכסחות דשא, האם פרוש הדבר שאנשים אוהבים ריבה יותר ממכסחות דשא, או שפשוט אתר אחד בנוי טוב יותר מהשני? לעולם אין לדעת, אך אם תעשה קצת ניסיונות, תשנה כל מיני דברים אחד אחרי השני ותמדוד בכל פעם את התוצאות, אולי תצליח למכור יותר מכסחות דשא.

יש לציין נקודה חשובה שקשורה לשימוש במידע שיכול לעזור לשפר את המכירות. כמעט כל מידע ניתן לפרש בצורות שונות. למשל מידע מהבורסה. אם מניה מסוימת עולה, יתכן שזה בעקבות פעילות מוצלחת של החברה, או בעקבות שמועות על פעילות מוצלחת של החברה שמפיצים ספקולנטים למיניהם. לכן אתה צריך לנסות כל דבר ולראות מה באמת משפר.

לא כל החברות בוחרות במסחר אלקטרוני, חלקן רוצות לגרום ללקוח להתקשר בטלפון למוקד מכירות, או לשלוח אי-מייל שיתקשרו אליהם ממוקד המכירות. זה לא בהכרח אומר שהחברה איננה מבינה מספיק באינטרנט. יתכן שהן מרגישות, מסיבות של "טוב לב" או "רוע לב", שמשתלם להן יותר לקבל הזמנות בדרך הישנה והבטוחה.

הסיבות ה"רעות לב" הן, שבמקום שהלקוח יקבל מידע אובייקטיבי והוגן מכל המתחרים, ויחליט לבד, הן רוצות שאשפי מכירות משופשפים ובעלי לשון חלקה ישלימו את העבודה ולא יתנו ללקוח, חס וחלילה, לבחור במוצר של חברה מתחרה.

כמובן שישנן גם חברות לא רודפות בצע ובעלות מצפון, שפשוט מרגישות שהמוצר שלהן מסובך מדי בשביל להימכר ללא מגע אנושי. ביטוחים, מוצרים פיננסים ושירותים שונים שדורשים התאמה אישית ללקוח – אלו הן דוגמאות לשווקים שבהם מעט זמן אחד על אחד שמוקדש ללקוח ולדרישות הספציפיות שלו, יכול לשפר מאד את הרגשת הסיפוק של הלקוח מהשרות שקיבל.

כיצד לפתות את הלקוח להגיע אל עמוד ההזמנות
תוכן עניינים
איש מכירות כנגד עמוד הזמנות


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->