arrow

פרק 1 - תן למודל העסקי שלך להדריך אותך

מבנה האתר

מערכת ניווט פשוטה והגיונית הנה מרכיב מרכזי בהצלחת האתר. שני עקרונות כלליים שצריכים להקפיד עליהם בכל האתרים והם:

  1. תאפשר למשתמש לראות במבט אחד מה כולל האתר שלך, מה יש לו להציע.
  2. תאפשר למשתמש להגיע בקלות לעמוד בו הוא בחר, תוך מינימום של לחיצות על העכבר.

מעבר לכך ישנן עוד מספר נקודות שקשורות למבנה של האתר שאולי יכולות להיות שימושיות לך, הכל תלוי במודל העסקי שלך.

אם האתר שלך עוסק בסיפוק מידע בלבד, אז התוכן הוא העיקר. ארגן את התוכן בצורה הגיונית ועקבית ביותר שאפשר. תכניס גם הרבה קישורים בין העמודים השונים. המטרה היא לאפשר להגיע מכל עמוד באתר לכל עמוד אחר תוך כדי מעבר על כמה שפחות דפים בדרך, כי הרי כל דף כזה מוסיף זמן המתנה עד שהוא יטען.

עמודים קצרים או ארוכים? רב האתרים שמספקים מידע כתוב נוהגים להשתמש בשיטה של עמודים ארוכים. בצורה זו הרבה אינפורמציה מופיעה על פני עמוד אחד, ועל המשתמש לגלגל את העמוד הרבה, למעלה ולמטה. עמוד כזה, כשהוא בנוי כהלכה, יהיו בו הרבה קישורים בפנים, שיקלו על המעבר בין חלקיו השונים. גישה זו היא הנכונה, משום שהזמן שדרוש כדי לטעון עמוד גדול אחד קטן בהרבה מהזמן שצריך בשביל לטעון הרבה עמודים קטנים. כמו כן אם אתה צריך כל הזמן לקפוץ בין חלקי הטקסט השונים, הדבר קל יותר אם הקפיצות הן בתוך אותו העמוד. אחרת הקריאה הופכת לטעינה בלתי פוסקת של עמודים. ישנם אנשים שיחלקו על הדעה המוצגת כאן, ויעדיפו לפרק את האינפורמציה לעמודים קצרים יותר.

כשמדובר באתרים שמקור הרווח שלהם הוא מודעות ופרסומות, עדיף שהעמודים יהיו קצרים. חלוקת מאמר ארוך למספר עמודים פרושה רושם של מספר עמודים רב יותר, וכתוצאה מכך גדל מספר המודעות, ויחד אתו גדל התשלום מהמפרסם. ישנם עוד כמה סיבות לחלק את האתר לכמה עמודים. אם חלקים שונים של אותו אתר עוסקים בנושאים מעט שונים, אז אפשר לקשר אותם בצורה נפרדת למנועי חיפוש שונים. כמו כן אפשר שהם יכילו קישורים שונים אחד מהשני לאתרים עם מידע רלוונטי. התוצאה היא, גם כן, רושם של מספר עמודים רב יותר שגורר תשלום רב יותר מהמפרסם.

באופן כללי באתר שניזון מפרסומות, כל עניין המבנה מושפע מאד מהשאיפה ליצור כמה שיותר עמודים באתר. העמודים בנויים כך שיישאר מקום לפרסומת בתחתית העמוד, בראשו ומהצדדים. כמו כן יהיו כמה שיותר קישורים בין העמודים. הקושי הגדול כאן הוא לשמור על איזון. אם המשתמשים שלך יצטרכו לעבור על פני המון מסכים בדרך לאינפורמציה הדרושה להם, וגם ידחפו להם פרסומות בפרצוף בכל הזדמנות, חלקם עלולים לא לחזור יותר לאתר שלך. ואילו עידוד המשתמשים לחזור לאתר חשוב אפילו יותר מריבוי העמודים באתר.

אם הפרסומות הן מטרה משנית באתר, השאר אותן רק בצדדים. אל תיתן להן להפריע למטרה העיקרית של האתר. אם המטרה של האתר היא למשל לקדם מוצרים משלך, אז טעינת עמודים מהירה ועמודים מסודרים יביאו יותר תועלת לתווך הרחוק לחברה שלך, מאשר הסכומים הזעומים שתוכל להרוויח מפרסומות. אתרים רבים של מתחילים סובלים תכופות מהבעיה הזאת. האתרים שלהם נחנקים מכרזות עם פרסומות באיכות ירודה שקרוב לודאי מכניסות להם לא יותר מ 4-5 דולרים לכל מודעה

במקרה של אתרי מסחר אלקטרוני (אתרים שבהם אפשר לבצע הזמנות מקוונות), המטרה העיקרית שמבנה האתר צריך לשרת היא להוביל את הלקוח לכפתור ההזמנה. כדאי שהאתר יכיל הרבה מידע על המוצר ואינפורמציה נוספת, כי זה מה שמשכנע אנשים לקנות, אבל כשמגיע רגע העיסקה אל תאט את הקונים. צריכים להיות כמה שפחות עמודי ההזמות, לא עמוסים ונטענים מהר. בכל עמוד אחר באתר צריך להיות קישור אל עמוד ההזמנות. עוד עצות בנושא אפשר למצוא במאמר הם מסתכלים אך לא קונים .

עיצוב עמודי האתר
תוכן עניינים
תחזוקת האתר


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->