arrow

פרק 1 - תן למודל העסקי שלך להדריך אותך

תחזוקת האתר

לבנות אתר מדהים זו היא משימה אחת, אבל משימה שונה לגמרי היא לשמור עליו מדהים חודש אחר חודש, וזו משימה שאתרים רבים נכשלים בה. כל האתרים זקוקים לעדכונים תכופים, אבל אתרים עם מטרות שונות זקוקים לכך מסיבות שונות וכן לעיתים בעזרת כלים שונים.

אם האתר שלך קיים כדי לספק מידע, דאג שהמידע יישאר עדכני, וציין למשתמשים מתי האתר עודכן לאחרונה. בימינו מידע ישן הוא לעיתים מידע לא שימושי, ובכל אתר צריך להופיע תאריך המציין מתי האתר נבדק לאחרונה, ואם היה צורך בכך אז גם עודכן. גם אם לא הוכנסו שינוים, אז כדאי שיופיע התאריך שבו נבדק האתר לאחרונה ונמצא שאין לו צורך בעדכונים. אתרים מסוימים, כמו רשתות פנימיות או אתרים אקדמיים, ירצו לעיתים להוסיף אינפורמציה לגבי זהות המעדכן ומה בדיוק שונה.

כל האתרים שמספקים בעיקר תוכן, צריך שיבדקו תכופות. במיוחד אלו מהם המתפרנסים מפרסומות. זרם בלתי פוסק של אינפורמציה חדשה היא הדבר היחיד שיכול להבטיח שאנשים ימשיכו לבקר בעמודים הללו. עבור אתרים עם המון תוכן, טעינת המידע באמצעות קוד זו שיטה מגושמת ואיטית במקצת. אחד היתרונות של אתר דינמי הוא שהדבר מקל מאד על הוספת המידע לאתר. אתרים עמוסי תוכן, כדאי שתהיה להם מערכת דינמית כל שהיא, או אפילו מערכת לניהול תוכן כמו ה- StoryServer .

אתרים עם פרסומות צריכים לרענן תכופות לא רק את התוכן שלהם, אלא גם את הפרסומות. ידוע שקצב הביקורים של כרזה ברשת יורד במהירות מיד עם העלתה לשרת. מסעי הפרסומות המוצלחים ביותר מרעננים את המודעות שלהם לעיתים קרובות, וכן מתחשבים מתגובות מקהל הלקוחות בעת עיצוב הכרזות החדשות. בד"כ את כל אלו עושה סוכנות הפרסום, ומעצב האתר לא חייב להיות מעורב. אבל אם באתרך יש כרזות "תוצרת בית", דאג להחליף אותן לעיתים קרובות. בעצם כל קישור בין חלקיו השונים של האתר שלך הוא סוג של כרזה בפני עצמה, וכדאי לך לעקב על מה האנשים לוחצים ועל מה לא, ובהתאם לכך להכניס שינויים מדי פעם.

במקרה של אתר העוסק במסחר אלקטרוני, שמירה על מידע עדכני זו משימה קריטית ממש. עבור אתר שהוא קטלוג , המחירים, פרטי המוצרים, ושאר האפשרויות שכתובות באתר שלך – חיוני שיהיו זהות לאלו שמופיעים במשרדי החברה, אחרת אתה בצרות צרורות. אחרת ייווצר מצב בו אתה מוכר משהוא באתר בעד 20 דולר, רק כדי לגלות שהספק העלה את המחיר ל 30 דולר ושכח לעדכן זאת באתר האינטרנט. אם אתה מקבל הזמנה ואז מגלה שאזל המלאי במחסן וצריך להמתין עד שהמוצר יגיע מהספק – קרוב לודאי שאיבדת את הלקוח הזה לצמיתות. בעולם המסחר האלקטרוני ללקוחות אין הרבה ניסיון עם שגיאות, הם פשוט לא יחזרו לאתר אלקטרוני שפישל עם ההזמנה שלהם.

אם יש לך באתר קטלוג ענק – עדכון ידני של הפרטים המשתנים כל הזמן פשוט לא יצליח. זהו מקרה שבו צריך אתר עם תמיכה של בסיס הנתונים. במקרה שמדובר בחברה עם בסיס נתונים קיים, אז האתר שלך צריך להיות מקושר באמצעות תוכנה לבסיס הנתונים של החברה, ושינויים בסיס הנתונים של החברה צריכים להופיע אוטומטית באתר. פתרון זה מערב בתוכו גם דרישות כגון אבטחת המידע, התאמה בין שרת האתר לבין בסיס הנתונים, ואולי יעוץ ממומחים בתחום בסיסי הנתונים. אבל למרות כל אלו זהו הפתרון האופטימלי. האלטרנטיבה היא מערכת אוטומטית כל שהיא, שתעדכן את המידע בחבילות, כל פרק זמן מסוים, אבל אז קיימת סכנה שבין העדכונים ימצא מידע לא מדויק באתר, דבר שעלול להוליד בעיות.

אם אתר שלך מוכר מוצרים ממספר מקורות שונים, אז מצבך קשה. לשמור על מחירים ושאר המידע על המוצרים תואמים את המידע שיש ברשות מספר ספקים שונים, שמשתמשים במספר בסיס נתונים שונים אם בכלל, זו משימה כמעט בלתי אפשרית. דורשים כאן אמצעי התמודדות קשוחים. הקם מערכת תזמון לוגית לעדכונים, ודאג לכך שהספקים שלך מבינים את התוצאות החמורות של אי התאמות ביניכם. שיתוף פעולה הדוק ביניכם חשוב במקרה הזה יותר מאשר בכל מקרה אחר.

מסקנות:

אם תקשר את אסטרטגיית האינטרנט שלך עם חוש חזק של מטרה, אתה על הדרך הנכונה. הנה כמה עצות לסיום, כדי שלא תסטה ממנה:

  • דאג שכל המעורבים בבניית האתר מבינים היטב את המטרות שלשמן הוא נבנה, ושכולם רואים את המטרות הללו לנגד עיניהם בכל שלב בעת בנייה ותחזוק האתר.
  • אל תתפתה להשתמש באלמנטים באתר שלא משרתים את המטרה המרכזית.
  • אל תשווה את האתר שלך לאתרים אחרים שלהם אולי מטרות אחרות.
  • שפוט את תפקוד האתר או חלקים ממנו על פי המידה שבה הם ממשרתים את המטרה העיקרית של האתר. נסה להעריך את תוצאות תפקוד האתר בצורה המדויקת ביותר שאפשר.
מבנה האתר
תוכן עניינים


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->