arrow

פרק 1 - תן למודל העסקי שלך להדריך אותך

עיצוב עמודי האתר

כלל הזהב המפורסם בעיצוב העמודים הוא לשמור עליהם פשוטים, ולא עמוסים בגרפיקה שמאיטה מאד את קצב ההעברה של האתר. בסה"כ זהו כלל מצוין, אבל יישומו הנכון תלוי במודל העסקי שלך.

אם האתר שלך קיים רק כדי לספק אינפורמציה, במיוחד בנושאים אקדמיים או כאלו שקשורים לאינטרנט, אז תשכח מכל הגרפיקות. המשתמשים שלך לא זקוקים להן, וזה סתם בזבוז זמן של כולם. ספק את מה שהמשתמשים שלך זקוקים לו, ואף לא ביט אחד יותר. התמקד בעיקר בארגון נוח של האינפורמציה, וקלות הגישה אליה. הכנס תמונות רק אם הן תורמות להבנה טובה יותר של האינפורמציה שבאתר. בכל מקרה אחר הן רק מאיטות את האתר שלך ולא תורמות מאומה.

באתר של חברה כל שהיא, לעומת זאת, ולא משנה אם האתר מוכר משהו או רק מספק מידע על החברה, אתה זקוק לעמודים שמושכים את העין, ולכן צריך שתהיה בהם גרפיקה יפה. שים לב למשל שבסניפי בנק תמיד יש תמונות ועציצים בלובי. נראה לך לא הגיוני? הרי אם הבנק היה קוצץ את הדשא שלו מדי חודש ולא מדי שבוע, היה להם יותר כסף להטבות ללקוחות. באנלוגיה, אם אתר מסחר אלקטרוני היה בוחר בעיצוב פשוט יותר היה נשאר לו תקציב גדול יותר למבצעים או לזירוז תהליכי ההזמנות.

אבל הטבע האנושי לא עובד ככה. דבר מה מסחרי בין אם זה אתר אינטרנט או פרסומת או חזית של בניין, מצפים שיראה מושך ויעמד בסטנדרטים המחמירים ביותר של איכות. גרפיקה לעיתים היא לא סתם קישוט אלא משרתת מטרות- אחרי הכל תמונה אחת הרי שווה אלף מילים. תמונות עונות גם על צורך פסיכולוגי כל שהוא של אנשים. כותרת יפה ותמונה בהירה של נשיא החברה מחייך אולי לא מספרים לנו כלום על החברה או מוצריה, אך הם יוצרים רושם של חברה רצינית שאכפת לה מהצורה שהדברים בה נעשים.

כמובן שאם תגזים עם השימוש בגרפיקה ותמונות תיצור רושם בדיוק הפוך. חתור לפשטות ואלגנטיות, ואל תשכך להתאים את סגנון העיצוב לסוג החברה. חברת משקאות קלים ומשרד עורכי דין זקוקים לאסטרטגיות עיצוב שונות לגמרי.

אם האתר שלך כולל הזמנות מקוונות, תשמור על עמודי ההזמנות נקיים מגרפיקה ומהירים, אפילו אם יתר האתר הוא מקושט מאד. הרעיון שעומד מאחורי הכלל הזה הוא פשוט: אם המשתמש קיבל כבר החלטה לקנות, אל תעמד בדרכו.

האם יתכן מצב שבו המעצב הגרפי המסכן יכול להשתולל כאוות נפשו ולשכוח מהמהירות של האתר? כמובן שכן. אם מה שאתה מפרסם זה חנות גרפיקה או אנימציה, אז אל תגביל את עצמך בגרפיקה יפה. אם אתה מהלל שירותים של מעצב אתרי אינטרנט, כדאי שתראה לעולם משהו מיוחד( אם כי יכול להיות שמשהו מועיל, כמו מפה חכמה של ניווט באתר עם תפריטים נשלפים, עלול להרשים יותר)

יש גם דבר שנקרא אומנות. אתר שקיים למטרות אומנותיות (עם או ללא תשלום) רצוי שישתמש בכל הטכניקות הדרושות על מנת להשיג את מטרתו. ואם מישהו מוטרד מהאיטיות של האתר, וכועס עליך בגלל יצירות האומנות שלך, זו בעיה שלו. הרי אם אתה לא מעוניין להוציא כסף מההמון, אין שום סיבה שתרד לרמה של ההמון.

ישנם גם דברים שנועדו להרשים את עמיתיך בוני האתרים, כמו טכניקות HTML מוזרות ומשוגעות. לוקח להן המון זמן לעלות, הן עובדות רק אם דפדפנים מסוימים ולפעמים לא עובדות כלל. אם אתה לא משוגע גם כן, אל תנסה אותן.

מיותר לציין שרב האתרים לא רוצים דברים משוגעים ומוזרים. הם רוצים יעילות. ההחלטה כמה גרפיקה וחומר אינטראקטיבי להכניס לאתר מהווה את שיווי המשקל בין הצורך לשמור על מהירות האתר לצד הצורך לשמור על האתר מושך כמה שיותר. בכל מה שאתה עושה על תתפשר על איכות הגרפיקה, וודא שהיא אופטימלית בשביל שימושי web. בקיצור, מה שלא תעשה, אל תשכח את המטרות של המודל העסקי שלך!

בחירת השרת המארח
תוכן עניינים
מבנה האתר


פרק 1 -> פרק 2 -> פרק 3 -> פרק 4 ->