תכנות שפות / רקע
תכנות שפות
רקע
אח! התענוג שבמדעי המחשב! הלילות המתמשכים במעבדה, הצעקות, ההתרסקויות, התסכול, הימים המתמשכים, מלאים בתהייה מדוע בכלל התחלת להתעסק עם כאב הראש הזה. כל הסיפורים ששמעתם הם כנראה אמת לאמיתה, אבל האמת היא שתכנות יכול להיות גם כיף. באמת! למרות שמדעי המחשב זה עניין מסובך, רחוק מלהיות פיקניק, אתה עדיין יכול ליצור דברים יפהפיים בעזרת סבלנות, דרך מחשבה מתאימה, וכמה מיומנויות נרכשות.
על מנת לשלוט במיומנויות אלה, עלייך ללמוד קודם כמה מיסודות מדעי המחשב. למרות שאתייחס לשפת ג'אוה סקריפט בדוגמאות הקרובות, העיקרון זהה כמעט בכל שפת תכנות.
בזמן התכנות, תמיד מומלץ לחשוב לא על התוכנית אותה אתה כותב, אלא על הפתרון שהיא מביאה. כדי לעשות זאת, חייב להיות לך ידע בסיס על עקרונות השפה שבה אתה עובד ומהן יכולותיה. אחר כך אתה צריך להחליט מה המשימה אותה צריך לבצע, מה אתה בעצם רוצה לעשות. איזו בעיה התוכנית אמורה לפתור? אחר כך, פרק את התוכנית לחלקים והחלט כיצד החלקים ישתלבו ביחד כדי לבצע את המשימה. ברגע שכל זה ברור, אפשר להתחיל לכתוב כל אחד מחלקי התוכנית ולחברם יחדיו. הפזיזים שביניכם ירצו להתחיל ישר מכתיבת הקוד עצמו, אבל מעשה פזיז זה רק יוביל לבלגן ותסכול בהמשך הדרך. אם אתה לא מתכנן הכל מראש, לא תדע מה הרעיון אחריו צריך לעקוב במטרה להשלים את התוכנית, דבר שיכול להוביל להמון שגיאות. כדאי להתרגל לדרך העבודה זהו כבר מההתחלה, כך תיתקל בפחות בעיות כשתצטרך להתמודד עם תוכניות גדולות ומורכבות.
בנוסף לדרך עבודה מסודרת, יש כמה אלמנטים שמהווים את הבסיס לכל שפת תכנות, ושליטה בהם היא הצעד הראשון אותו עלייך להשלים. האלמנט הראשון אותו נחקור הוא המשתנה (variable).
עמוד הבא: משתנים: כלי האחסון של התכנות >>
|
|
|
|