תכנות שפות / משתנים: כלי האחסון של התכנות


משתנים: כלי האחסון של התכנות


לא משנה באיזו שפה אתה מתכנת, אתה תמיד משתמש במשתנים.
משתנים הם כמו מסמכים שמורים במחשב, כל אחד מהם מכיל בתוכו מידע.

כאשר אתה נותן שם למשתנה, אתה בעצם מגדיר אותו ומצהיר על קיומו. הערכים המוגדרים בתוך המשתנה יכולים לפעול בתוך פונקציות (נגיע לזה מאוחר יותר). בג'אוה סקריפט לדוגמא, משתנים יכולים להכיל בתוכם אותיות, מספרים וערכים בוליאנים (אמת או שקר).
אם אתה צריך להשתמש במידע המאוחסן בתוך המשתנה, כל מה שאתה צריך לעשות זה לקרוא בשם המשתנה. תהליך נתינת השמות למשתנה הוא ייחודי לכל שפת תכנות, אבל ישנם כמה חוקים שתקפים בכל מצב. דבר ראשון, אף פעם אל תקרא למשתנה ולפונקציה באותו שם, זה יכול לגרום להמון בלבול, ואתה במהרה תאבד את ההבחנה של מי עושה מה. דבר שני, תמיד תדאג שהשמות הם הגיוניים ומתארים את המידע שבתוך המשתנה. התרחק משמות אבסטרקטיים, כך שאם בעתיד אתה או כל אדם אחר תרצו לעבוד עם הקוד, תוכלו להבין מה שייך למה.
אתה חייב להגדיר את המשתנה לפני שאתה מגדיר את הפונקציה שמשתמשת בו, למרות שחלק מהשפות מאפשרות גם את ההפך. בג'אוה סקריפט תמיד עדיף להגדיר קודם את המשתנים, אחרת תיאלץ לקרוא המון קוד רק כדי למצוא מה לא מוגדר כמו שצריך.

משתנים בג'אוה סקריפט יכולים להיות מוגדרים בין תגי ה-Head או בין תגי ה Body.



עמוד הבא: טווח המשתנים >>




רקע
משתנים: כלי
האחסון של
התכנות >
טווח המשתנים
כל מה שרצית לדעת
על תנאים
מסתחררים
מה הפונקציה שלך?
רמזים, טיפים
וטריקים