הנך נמצא: מדריך מתקדם / שיעור 4 / דף 8
 


המדריך של תאו ל- JavaScript
 


דפים בשיעור זה:
1: JavaScript מתקדם
2: תמונת מפה
3: טעינה מוקדמת א
4: טעינה מוקדמת ב
5: הרפתקת האובייקט
6: יצירת אובייקט אישי
7: חיית מחמד וירטואלית
8: הערכת מחרוזות
9: אובייקטים קשים א
10: אובייקטים קשים ב
11: חזרה על שעור 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

שיעור 4

דף 8: הערכת מחרוזות.

ל- JavaScript יש קבוצת טריקים מובנים, על מנת להפוך את פעולת הקידוד לקלה יותר. אחד מהטריקים האלו הוא הפונקציה: ()eval, אשר מקבלת מחרוזת ומפעילה אותה כאילו היתה ביטוי ב- JavaScript. למעשה דיברתי מעט על eval בחלק הראשון – ביום החמישי, אבל הנה דוגמא קצרה עבורך לחזרה.

function Employee(name, age, title, salary)
{
  this.name = name;
  this.age = age;
  this.title = title;
  this.salary = salary;
}

אם תריץ את הקוד הקצר והמטופש הזה, תראה כי הוא למעשה מבצע את המחרוזת "2+3" ב- JavaScript. אז, אם תתכנת ש- the_evaled_answer תהיה שווה ל - ("eval("2 + 3, אזי שפת JavaScript תבין זאת ותחזיר את הסכום של שתיים ושלוש.

זה אולי נראה כדבר מטופש לעשותו, אך השימוש בפונקציה זו יכול להיות הרבה יותר מעניין. לדוגמא, אתה יכול להשתמש ב- eval ליצירת פונקציות פיקחות מאוד, המבוססות על הקלט של המשתמש. ניתן להשתמש בכך ליצירת תוכניות אשר למעשה משנות את עצמן לאחר זמן. הן יכולות להתפתח, להשתנות, להיהפך לבעלות חושים, ואולי אפילו להשתלט על העולם. במציאות, השימוש ב- eval הוא מועט, אך אפשר לראות דוגמאות מעניינות לשימוש בה בעת נסיון להגיע לאובייקטים קשים לגישה.

חזור לתחילת הדף

לדף הבא «--

 
       
       
   
 
 

עמוד ראשי
מדריך בסיסי
מדריך מתקדם
החלפת תמונות
גניבת קוד
מפת האתר