ניהול ידע |
Personal Brain תצוגה תכונות עיקריות ויתרונות
קיימות תוכנות עזר רבות לניהול מידע בארגונים, רובן מציגות מידע גם באופן ויזואלי ברמה זו או אחרת. לא נוכל להדגים באתר זה את אופן פעולתן של תוכנות ניהול הידע כיוון שברוב המקרים מדובר באפליקציות גדולות ומתקדמות המפותחות בחברות בעלות שם והשימוש בהן כרוך בתשלום. כאשר לוחצים על רכיב ידע (אתר, מסמך, קובץ) הוא מתמרכז ונושאים קשורים מסתדרים בענפים סביבו.
רכיבים קשורים מופיעים למטה, בחירה של אחד מהם תיפתח אותו בחלון נפרד.
תכונות עיקריות ויתרונות
מנקודת מבט של ניהול ידע, ניתן לומר שהממשק מעניק גישה אוניברסלית לנתונים ואינטגרציה של מידע – למעשה הוא נערך במקביל לאכסונו, מבלי להפריד בין השניים. סוג המקור הופך "שקוף" למשתמש.
הממשק מאפשר לאנשים לתקשר באותו מקום שבו המידע נוצר, מאוכסן ונשלף. תקשורת בתוך הקשר מפחיתה את המאמץ לארגן את המידע פעם אחת לאכסון ושליפה ופעם שנייה כדי לחלוק מחשבות ורעיונות לגביו.
תחלופה של עובדים לא משנה את זמינות המידע: עזיבת עובד לא גורמת לאיבוד של מידע ועובד חדש שניכנס למחלקה מסוימת מיד יקבל גישה למשאבי המחלקה ולא יזדקק להכשרה ארוכה כדי "לגלות" את המידע הרלוונטי לעבודתו.
בגלל הקישור האסוציאטיבי העובד יכול לשלוף את המידע בדרך שיבחר.
להתרשמות "ת'כלס" מומלץ לקרוא את המאמר "גישות חדשות בניהול ידע - ויזואליזציה של אינפורמציה", מאת אלירן מילוא, שמציג את המקרה של חברת "גיל אסטרטגיות" שהתנסתה ויישמה שימוש בממשק. מנקודת מבט של עשיית החלטות, הממשק מאפשר זיהוי מהיר של בעיות ואלטרנטיבות לפתרון. נדמיין מקרה של קמפיין "אם שותים לא נוהגים - יש חברים", שבו חברת פרסום מעבירה שאלונים בקרב בני נוער על מנת למצוא "סוכנים חברתיים" שיעבירו את המסר. הממשק הויזואלי מציג תמונה של התוצאות שהוזנו: מעבר עם הסמן על כל אחד מהשמות מראה קשרים חברתיים, והתאמה מידית או פסילה של תלמיד/ה.
למעשה האפקטיביות של הממשק גדלה ככל שמוסיפים פרמטרים (למשל בדוגמא הנ"ל קשרים חברתיים שליליים, "אויבים"), כיוון שהוא ראשית מראה למשתמש תמונת מצב – רכיבי המידע כמכלול, כשבמקביל ישנה גם גישה לפרטים.
|
|