אסטרטגיות ושיקולי ארכיטקטורה
קיימות מספר ארכיטקטורות רשת וכמו בבחירת הטכנולוגיה הרצויה לשיעורי
הלימוד מרחוק, כך גם בחירת ארכיטקטורת הרשת המתאימה מתחילה בהבנה
.ברורה של הצרכים וכן בהגדרה ברורה של המטרות
רשת פרטית
אם הכוונה היא לשתף מידע באוכלוסייה או מחוז מסוים כשיש צורך בשליטה
"רבה ואין צורך בקשר עם הסביבה החיצונית , רשת פרטית או "מיועדת
עשויה להתאים. הדוגמא הטובה ביותר לרשת כזו היא הרשת (dedicated)
.הקיימת בין אוניברסיטאות ומכללות במקומות מסוימים בעולם
רשת ציבורית
לעומת האוניברסיטאות והמכללות שמשתמשות ברשת פרטית, ישנם מקומות
שלא נהנים מיכולת כלכלית גבוהה על מנת להקים רשת פרטית או שצריכים
לספק שירותים ליעדים חיצוניים, הפרוסים במקומות שונים. עבורם השימוש
ברשת הציבורית (האינטרנט) שימושי הרבה יותר. כמו כן ניתן לראות כי גם
מקומות המשתמשים ברשת פרטית עוברים להשתמש ברשת הציבורית כאשר
דבר זה הולך ונעשה מקובל ומקצועי יותר. במקרים כאלה יש לתכנן שימוש
.נגיש וידידותי למשתמשים
סיכום
כיום, כאשר בודקים אופציות שונות לסביבות לימוד, רוב הדגש ניתן לשירותים
המשתמשים באמצעים דיגיטליים. לדוגמא שימוש בכבלים, שירותים אלחוטיים
ולוויינים כדי להעביר מידע. רוב תשומת הלב כיום נתונה לאמצעים
מבוססי יבשה" וטכנולוגיה זו וכן האפליקציות התומכות בה התפתחו בצורה"
T1 רבה בעשור האחרון. סביר להניח כי אמצעים אלה, הכוללים שירותי
כבלים ועוד, ימשיכו להציג את מרחב האופציות ,ISDN ,פרטיים וציבוריים
עבור משתמשים באינטרנט. באופן כללי ניתן לראות כי התקדמות האופציות
הטכנולוגיות היא לעבר שימוש בפס רחב שיוכל לאפשר שימוש וניצול מרבי של
.כל הטכנולוגיות הקיימות
|