הכשרת עובדים
שוק הכשרת העובדים על-ידי החברות בהן הם מועסקים הולך וגדל. הסיבות
לכך רבות ומגוונות ומגמה זו רק תלך ותתחזק עם השנים. כדי להדגיש את
החשיבות שחברות מייחסות לידע העובדים שלהן, נציין שכיום ב-55 מתוך 500
:מאוישת משרה המוגדרת (Fortune 500) החברות הגדולות בעולם
כאשר בשנת 1995 לא הייתה כזו משרה באף ,"Chief Knowledge Officer"
אחת מחברות אלו. חברת מוטורולה חישבה שכל דולר שהיא מוציאה על
.הכשרת עובדים מתורגם ל-30 דולר בגידול בתפוקה תוך 3 שנים
מעריכים את גודל שוק הכשרת העובדים במסגרת חברות Merrill Lynch -ב
והממשלה בכ-103 ביליון דולר בשנה. הם רואים בכך הזדמנות ליצירת מספר
חברות השוות מספר ביליוני דולרים כל אחת בשוק זה, כאשר כיום החברה
,"הגדולה ביותר המציעה הכשרות לעובדים מוערכת ב-200 מיליון דולר "בלבד
.כך שבהחלט יש לאן להתפתח וסיבות להשקיע בשוק זה
הכשרה מקוונת היא פתרון אידיאלי
עבור חברה המבקשת להעביר את עובדיה הכשרות מסוימות, הכשרה מקוונת
הינה פתרון אידיאלי. אם אופי הלימודים הוא אסינכרוני, כל עובד יכול להמשיך
את הקורס בזמן הנוח לו כך שלא יפגע במשימות שהוטלו עליו בעבודה. אם
אופי הלימודים סינכרוני, כלומר מועברות לעובדים הרצאות בשידור חי, גם
כאן יש חסכון בזמן עקב כך שלא מתבזבז זמן על נסיעות. כל עובד מתחבר
מהמסוף שלו. בשני אופני הלימוד הוצאות וזמני נסיעה נחסכים. לפי עיתון
חברות חוסכות 50-70% על-ידי מעבר מהרצאות Training Magazine
פרונטליות להוראה מבוססת טכנולוגיה. שימוש בהוראה כזו מאפשר גם לפרוס
את הקורס על פני זמן ולקיים מפגשים קצרים יותר. כך לא מאבדים את העובד
למשך ימים שלמים. יתרון נוסף של הכשרה מקוונת מתבטא בכך שבסיום כל
שיעור החומר נשאר מקוון, והעובד יכול לחזור ולהיזכר בנושאים תוך כדי
עבודתו ויישום הדברים שלמד. כל אלה, יחד עם היתרונות הרגילים של למידה
מרחוק, כגון שימוש בטכנולוגיה להעשרת השיעורים, תומכים בטיעון שזהו
הפתרון האידיאלי לחברות ומסבירים את תופעת הצמיחה האדירה של למידה
.מרחוק בתחום הכשרת העובדים
צמיחת הכשרת עובדים באמצעות למידה מרחוק
צופה התפתחות אדירה בשוק הכשרת עובדים באמצעות למידה IDC חברת
:מרחוק
הם מעריכים שבשנת 1998 גודל שוק הכשרת עובדים באמצעות למידה
מרחוק היה 550 מיליון דולר. הם חוזים שבעקבות חדשנות טכנולוגית
בשיטות ההעברה, רוחב פס ותוכנה חברות רבות יאמצו שיטות אלה כך שעד
שנת 2003 השוק יגדל לכ-11.4 ביליון דולר, שמשמעותו צמיחה שנתית
.של 83% למשך 5 שנים
חברות משתמשות בהוראה מבוססת טכנולוגיה
בשנת 1999, גם כך 36% Training Magazine על-פי סקר שביצע מגזין
מהחברות משתמשות באינטרנט בדרך זו או אחרת להכשרת עובדיהן, ו-54%
משתמשות בתוכן מבוסס מחשב על-ידי תקליטורים, כך שבכל מקרה הכשרות
רבות מתבצעות על שולחן העבודה. המעבר מכאן לקורסים מקוונים הוא קל
.וטבעי
היעד הבא: החברות הקטנות-בינוניות
מציינים סיבה נוספת מדוע שוק הכשרת עובדים Training Magazine
:באמצעות למידה מרחוק ילך ויגדל
,רוב ספקי הלמידה מרחוק מכוונים את מאמציהם לצורכי החברות הגדולות
תופעה מוכרת בשווקים חדשים. אולם, חברות קטנות-בינוניות הן אלו
שבהסתברות גבוהה יותר יפנו להכשרות מקוונות בניגוד לחברות גדולות
.שבמקרים רבים מקימות סביבות למידה פנימיות, תוך-ארגוניות
ולראייה: המגזין מעריך ש-38% מחברות עם 10,000 עובדים ויותר משתמשות
,באינטרא-נט פנימי להכשרת העובדים ורק 9% משתמשות ברשת. מאידך
מתוך כלל ההכשרות המתבצעות באמצעות מחשבים, 14% מהחברות
עם 100-499 עובדים משתמשות ברשת, ו-24% משתמשות ברשת המחשבים
.המקומית שלהם
,הציפייה היא שכאשר יהיה בידי חברות המלמדות מרחוק חומר מספיק מסודר
מגוון ומתאים לצרכים עסקיים כלליים, הן יוכלו להציע שירותי למידה מקוונים
ליותר ויותר חברות קטנות-בינוניות. בשוק חדש מסוכן לכוון לחברות אלו לפני
.שיש בסיס גדול ויציב של לקוחות גדולים ונאמנים
פופולריות רשת האינטרנט
מציינת גם את עליית הפופולריות של רשת האינטרנט בחברות IDC חברת
כמנוף נוסף להכשרת עובדים דרך הרשת. הם מעריכים שמתוך מחשבי חברות
המשתמשות ברשת מחשבים, בשנת 1997 רק 33% היו מחוברים לרשת
האינטרנט. בשנת 1998 יחס זה עלה ל-44%, ול-86% ב-2002. משמעות
הדבר היא שפופולריות הכשרות דרך הרשת תגדל ככל שעובדים יכירו את
.רשת האינטרנט וירגישו אתה בנוח
|