כעת נסקור תכונות משותפות לפקדים רבים:
מקבל ערכים של True(נכון) או
False(לא נכון), תכונה זו קובעת האם לאפשר את
השימוש בפקד זה בזמן ריצת התוכנית.
אופן השימוש הוא: Text1.Enabled = False
קוד זה יגרום לכך שהפקד לא יהיה זמין לשינויים.
קובע האם הפקד יראה או לא בזמן ריצה (הפקד תמיד יראה בזמן העיצוב של הטופס) תכונת ה-Visible מקבלת את הערכים True(נראה) או False(לא נראה). לדוגמא: Command1.Visible = True יגרום לכך שהפקד יראה.
בחלק גדול מהפקדים, היא קובעת את המחרוזת אשר תוצג בפקד.
לדוגמא: "Combo1.Text = "Doctor VB
- Caption קובעת בפקדים רבים ובאובייקטים את הכותרת שלהם (כפתורי פקודה, טפסים, תוויות
ועוד).
למשל: "frmMain.Caption = "Sample Form
תכונה בה המתכנת מאחסן מידע נוסף לשימוש בתוכנית, אשר לא מתאים לשום תכונה אחרת בפקד.
קובעת את מיקומו האנכי של הפקד ביחס לקצה העליון של הטופס.
קובעת את מיקומו האופקי של הפקד ביחס לקצה השמאלי של הטופס.
קובעת את גובהו של האובייקט.
קובעת את רוחבו של האובייקט.
למשל: Picture1.Width = 9000 יקבע את רוחבה
של תיבת התמונה ל-9000 טוויפים
הטקסט שיופיע בתווית בזמן שתציב את סמן העכבר מעל הפקד תיבת הטקסט עוזרת למשתמש להבין את שימושו של הפקד, לכן יש לתאר בה את שימושו.
קובעת את צבע הרקע של האובייקט, לדוגמא: Text1.BackColor = vbRed יקבע את הרקע של תיבת הטקסט לאדום.
קובעת את צבע האותיות הנכתבות בפקד מסויים
קובעת את הגופן (פונט) גודלו וסגנונו, בהם ירשמו האותיות בפקד
- MousePointer תכונה זו קובעת
איזה סוג סמן יופיע כאשר המשתמש יזיז את סמן העכבר מעל לאובייקט מסויים. המטרה
של שינוי צורת סמן העכבר היא לתת למשתמש להבין פעולה מסויימת המתאפשרת על אובייקט
מסויים או להגיד לו שכעת מתבצע תהליך מסויים.
למשל צורת הסמן של שעון החול, אומרת למשתמש, שכרגע המחשב "עסוק" ועליו להמתין עד לגמר
ביצוע הפעולה, שבה הסמן יחזור למצבו המקורי.
סוגי הסמנים בויזואל בייסיק:
0 | ברירת המחדל של המערכת | |
1 | חץ | |
2 | צלב | |
3 | בחירת טקסט | |
4 | צלמית | |
5 | שינוי גודל | |
6 | שינוי גודל צפון-מזרח - דרום-מערב | |
7 | שינוי גודל צפון-דרום | |
8 | שינוי גודל צפון-מערב דרום-מזרח | |
9 | שינוי גודל מערב-מזרח | |
10 | חץ למעלה | |
11 | שעון חול | |
12 | לא ניתן להשליך | |
13 | חץ עם שעון חול קטן | |
14 | חץ עם סימן שאלה | |
15 | שנה גודל של הכל | |
כל קובץ צלמית או סמן | 99 | מותאם אישית |
על מנת לשנות את סוג הסמן כאשר הוא עובר מעל אובייקט מסויים יש להשתמש בקוד בצורה הבאה:
דוגמא זו גורמת שכאשר הסמן יוזז מעל כפתור פקודה בשם Command1 הוא יהפוך לשעון חול. ניתן כמובן לשנות גם על ידי שינוי תכונת MousePointer מתיבת התכונות, לגבי אובייקט מסויים.
במקרה שאף אחד מהסמנים הקבועים מראש, לא מתאים לך, ואתה רוצה
להשתמש בסמן אחר אתה יכול לטעון סמן כזה בתכונה .MouseIcon
בתכונה זו יש לבחור סמן אחר מקובץ (קובץ בעל סיומת cur
או ico).
טעינת הסמן מתבצעת על ידי לחיצה על הכפתור 'שלוש נקודות' שליד התכונה MouseIcon ובחירת קובץ בתיבת הדיאלוג.
כדי להציג את הסמן המוטען בתכונת ,MouseIcon יש לשנות את תכונת MousePointer של האובייקט הרצוי ל- 99(Custom).