|fav המועדפים שלי |pad מחברת אישית|talckback תגובות הקוראים|poll השתתף בסקר |
  
|about אודות|eitan home page   תפריט איתן
הכרות ראשונית עם סביבת פיתוח

Home Page על האתר מפת אתר מילון מונחים ספרים קישורים

הכרות ראשונית עם סביבת פיתוח

הדרך הכי טובה להכיר את ויזואל בייסיק, היא על ידי שימוש בה
לאחר הפעלת ויזואל בייסיק , המסך הבא יופיע :

בחר בפרוייקט חדש מסוג Standard EXE ולחץ על .OK כעת יופיע המסך הראשי של ויזואל בייסיק איתו תעבוד בפיתוח יישומיך, הבה נכיר אותו.

סביבת העבודה

המסך הראשי של ויזואל בייסיק מורכב משורת התפריט, מסרגל הכלים, סייר הפרוייקט, תיבת הכלים, חלון התכונות וחלון התצוגה (Layout).

לחץ לתמונה גדולה

.1 שורת התפריט (Menu bar): מציגה את הפקודות הזמינות לבניית והרצת יישום.
.2 סרגל הכלים (Toolbar): מאפשר גישה מהירה לפקודות שכיחות (במקום דרך שורת התפריט).
.3 תיבת הכלים (Toolbox): תחבה המכילה את הבקרים אותם ניתן לצייר על טופס.
.4 חלון הטופס (Form): החלון בו אתה מצייר את ממשק המשתמש של היישום שלך.
.5 חלון התכונות (Properties): מציג את התכונות של כל אובייקט נבחר.
.6 סייר הפרוייקט (Project): מציג רשימה של כל הקבצים המהווים את הפרוייקט שלך.
.7 חלון התצוגה (Form Layout): מראה היכן יוצג טופס ביחס למסך.


עכשיו נכיר לעומק כל חלק בממשק:


.1 שורת התפריט:
מכילה את הפקודות ליצירה והרצה של יישום, למשל לשם יצירת יישום חדש נבחר את התפריט File ובו נבחר ב-,New Project או על מנת לפתוח פרוייקט קיים נבחר ב-File וב-,Open Project על מנת להריץ יישום נבחר בתפריט Run ובו נבחר ב-,Start וכך הלאה לגבי פעולות נוספות.


.2 סרגל הכלים:
הכפתורים בסרגל הכלים מייצגים פקודות (הנמצאות גם בתפריט). על מנת לבצע פקודה, פשוט יש ללחוץ על הכפתור המייצג אותה.


פירוט הכפתורים בסרגל הכלים:

לחץ לתמונה גדולה

.3 הטופס:
החלון בו מציירים את ממשק המשתמש. מציירים את הממשק על ידי בחירת אובייקט מתיבת הכלים וציורו על גבי הטופס, ממש כמו בתוכנית ציור. כמו כן כל פרוייקט מסוגל להכיל מספר טפסים (עד,552 אך לא חייבם להגזים ולנצל את כולם).


.4 תיבת הכלים:
בתיבת הכלים נכללים כל הפקדים הזמינים לשימוש בפרוייקט (ניתן להוסיף בקרים נוספים לתיבת הכלים, אך על כך נלמד בהמשך). בקרים אלו הם העצמים איתם אתה מצייר את ממשק המשתמש של היישום על גבי הטפסים.


.5 חלון התכונות (Properties):
מציג תכונותיו של בקר או אובייקט אחר. בעזרת חלון זה ניתן לשנות תכונתיו של אובייקט מסויים.


.6 סייר הפרוייקט:
מציג רשימה של כל הקבצים המהווים את הפרוייקט, וכמו כן מאפשר ניווט נוח בין קבצים אלו.


.7 תיבת התצוגה (Layout):




בזאת סיימנו הכרות ראשונית עם סביבת העבודה של ויזואל בייסיק . בהמשך נלמד לעומק תפקידי הפקדים השונים והתכונות שלהם ואפן השימוש בהם .


באדיבות ד"ר ויבי «


הכרות ראשונית
הכרת השפה
טפסים
פקדים
תפריטים
  ניפוי שגיאות
סביבת פיתוח
סביבת פיתוח
סביבת פיתוח
עבודה עם פקדים
עבודה עם פקדים
עבודה עם פקדים
אופרטורים לוגיים
אופרטורים לוגיים
אופרטורים לוגיים
מבני החלטה
מבני החלטה
מבני החלטה
שגרות
שגרות
שגרות
משתנים
משתנים
משתנים
אובייקטים
אובייקטים
אובייקטים
מודולים
מודולים
מודולים
אירועים
אירועים
אירועים
פונקציות מוכללות
פונקציות מוכללות
פונקציות מוכללות
שגרות מוכללות
שגרות מוכללות
שגרות מוכללות
מהם משתנים
מהם משתנים
מהם משתנים
סוגי משתנים
סוגי משתנים
סוגי משתנים
המרת משתנים
המרת משתנים
המרת משתנים
קבועים ואופרטורים
קבועים ואופרטורים
קבועים ואופרטורים
מערכים
מערכים
מערכים
אוספים
אוספים
אוספים
מבוא
מבוא
מבוא
תכונות
תכונות
תכונות
עבודה עם טפסים
עבודה עם טפסים
עבודה עם טפסים
שמות
שמות
שמות
תכונות כלליות
תכונות כלליות
תכונות כלליות
פירוט פקדים
פירוט פקדים
פירוט פקדים
יצירת תפריטים
יצירת תפריטים
יצירת תפריטים
עיצוב תפריט
עיצוב תפריט
עיצוב תפריט
Pop-Ups  
Pop-Ups  
Pop-Ups  
טיפול בשגיאות
טיפול בשגיאות
טיפול בשגיאות
Debugging
Debugging
Debugging
שגיאות נפוצות
שגיאות נפוצות
שגיאות נפוצות