קול > מבוא


תעשיית הבידור כבר מזמן הבינה שקול יכול להגדיל ולהעשיר את החוויות החזותיות.
במולטימדיה כיום - מוזיקה ואפקטי קול נמצאים בשימוש, כמו בהדמיות בסרטים ובמשחקי מחשב, כדי להגביר את הדרמה והמוחשיות של מה שהמשתמש רואה, כל זאת ע"י שילוב חוש השמיעה. מולטימדיה שמה את המשתמש במרכז - כשולט בפעולות, לכן יש צורך בפס קול הידודי. כך בהרבה מאוד מאגרי מידע, לחיצות עכבר מאושרות בקול, והמעברים בין מסכים מלווים במוסיקה. במשחקי תלת-מימד, לדוגמא, דמויות מונפשות בשילוב הקלטות תלת-ממדיות עם אפקטי קול על מנת להעצים את תחושת התזוזה במרחב תלת-ממדי.
בפרק זה נתאר את מדיית הקול - תהליך היווצרות הקול ומאפיינים חשובים כמו: כימות הדגימה, טכניקת הזרימה. לאחר מכן נתאר פורמטים פופולאריים לקול כמו MIDI, WAV, MPEG, AU, AIFF. קבצי קול הינם קבצים גדולים יחסית, ולפעמים יהיה צורך להמתין הרבה זמן עד שהורדתם תסתיים ולכן אחד מהפתרונות הינו דחיסת קול. נתאר גם נושא זה. נסיים את הפרק בנושא יישומי קול - למדיית הקול שימושים רבים ומגוונים, וחשיבותה הגדולה מתבטאת בהיותה נגישה גם לכבדי ראייה ולמשתמשים אחרים בעלי מגבלות שונות.




תמונה של אוזניות

תמונה של מערכת רמקולים
  אודות האתר - מפת האתר - עמוד הבית  
© כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן