הנך נמצא: גניבת קוד / שיעור 1 / דף 4
 


המדריך של תאו ל- JavaScript
 


דפים בשיעור זה:
1: פתיחה
2: תוויות קוד JavaScript
3: פונקציות (וארגומנטים)
4: ארועים
5: הכל עובד יחד
|
|
|
|
|
|

גניבת קוד

דף 4: ארועים ו- events handler.

ב- JavaScript ארוע המתרחש (או המופעל) משקף דבר כלשהו שקרה בעמוד האינטרנט. ארועים מתרחשים כאשר הדף סיים להיטען, או כאשר המשתמש לחץ על היפר-קישור, או העביר את הסמן על תמונה (ראה שיעור על חילופי תמונות). הדבר המגניה הוא, שיש באפשרותך לקבוע ל- JavaScript מה לבצע כאשר מתרחש ארוע מסוים כזה. לדוגמא, תוכל לגרור להחלפת התמונה בכל פעם שהסמן עובר מעליה, או להגריל באופן רנדומלי צבע רקע בכל פעם שהדף נטען (כמו בדוגמא הקודמת).

הדרך הנפוצה לציין מה יש להפעיל כאשר ארוע מתרחש היא ע"י שיבוץ event handler בתג HTML, כפי שעשינו בדוגמת הרקע המשתנה:

<body onLoad="setBackgroundColor('#ff0000','#00ff00','#ffff00','#3333ff');">

בדוגמא הזו onLoad הוא ה- event handler, מכיוון שהוא מורה למפענח קוד ה- JavaScript מה לבצע כאשר מתרחש ארוע טעינה (load event), אשר מתרחש בכל פעם שמתבצעת טעינת גוף הדף (מכיוון שנמצא ב- HTML body).

כשגוף הדף נטען שורת קוד זו תפעיל את הפונקציה setBackgrounndColor, אשר תגריל באופן רנדומלי צבע רקע לדף. כותבי JavaScript עושים שימוש נפוץ ב- onLoad handler בגוף הדף, כיוון שזהו זמן מצויין לביצוע פעולות (כיוון שהמתמש כבר ממתין בסבלנות ...).

קיימים סוגים רבים של event handler, אולם אלו הם הנפוצים ביותר שעליך להכיר:

<body onLoad="someFunction();">
  <a href="#" onMouseOver="someFunction();" onMouseOut="anotherFunction();" onClick="yaFunction();">
  <a href="javascript: someFunction();">
  <form onSubmit="someFunction();">
    <input type="button" onClick="someFunction();">
      <select onChange="someFunction();">

זהו זה. עכשיו אתה מכיר את כך שנדרש על מנת להפוך לגנב JavaScript מצויין. כעת בוא ונרכיב הכל יחד.

חזור לתחילת הדף

לדף הבא «--

 
       
       
   
 
 

עמוד ראשי
מדריך בסיסי
מדריך מתקדם
החלפת תמונות
גניבת קוד
מפת האתר