למפת האתר אודות לדף הבית

 

על מנת לצלם תמונה חדה לעיתים יש לוותר על איכויות אחרות, בכל תמונה יש להחליט מה רוצים להשיג, או מה יותר חשוב? לדוגמא צילום אובייקטים בתנועה מחייב מהירות תריס גבוהה, כלומר משך חשיפה יותר נמוך, אך מה עם יתר התמונה שלא בתנועה, לזמן החשיפה הקצר השפעה על כל התמונה שבמקרה זה תצא כהה יחסית. כמו כן יש לחשוב מה רוצים להדגיש ואיזה מסר רוצים להעביר, שתי התמונות הבאות מדגימות מצבים בהם חדות מלאה של כל המתונה לא רק שלא נחוצה היא עלולה אף לפגום בתמונה.

בתמונה זו של המפל שימוש במהירות תריס בינונית גורמת למים במפל להראות יחסית מטושטשים ובכך נוצרת תחושה של זרימת מים
הפריט המרכזי בתמונה הוא הצב, שימוש בצמצם פתוח יחסית גורמת לצב להיות ממוקד וחד בעוד הרקע מטושטש ולא גונב את העין.

מספר נקודות שיעזרו לך לתכנן צילום של מטרות בתנועה:

  •    מהירות האובייקט - ככל שמהירות האובייקט יותר גדולה דרושה מהירות תריס יותר גבוהה. יש לזכור שאין הכוונה למהירות אבסולוטית אלה לכמה מהר האובייקט נע על פני העדשה (מהירות זוויתית בין האובייקט למצלמה משפיעה הרבה יותר מתנועה כלפי המצלמה).
  •    כיוון התנועה - אם אני מצלם אובייקט שנע, ביחס למצלמה, מימין לשמאל, יותר קל למצלמה לקלוט אותו אם בזמן הלחיצה האובייקט יהיה בחלק הימני של העינית. ככל שהאובייקט יהיה יותר בחלק השמאלי כך המהירות הזוויתית בינו לבין המצלמה תגדל והקושי לצלמו בצורה חדה גדל.
  •    מרחק מהמצלמה - כמובן שככל שהאובייקט יותר קרוב, למהירותו יש השפעה יותר גדולה על איכות התמונהץ אובייקט רחוק, גם אם ינוע מהר, יצא יחסית ברור.

הרכבת המהירה מצולמת מקרוב, כמעט בכל מהירות תריס שנבחר הרכבת תצא מטושטשת לו היינו מצלמים מרחוק המצב היה שונה והתמונה ברורה


פתח דבר  |  הטכנולוגיה  |  צילום כיצד?  |  המצלמה  |  המחשב כחדר חושך
קישורים  |  מילון מונחים  |  חדשות
אודות  |  מפת האתר