בית>>עיצוב האתר>>אינטרנט Vs אינטראנט

 

אינטרנט Vs אינטראנט - אינטרנט לעומת רשת מקומית

רוב אתרי האינטרנט מתוכננים עבור קהלים בתוך ארגון ולעיתים קרובות לא נגישים לכלל הציבור. אף על פי שאתרים כאלה משתמשים באותה טכנולוגיה כמו אתרים המיועדים עבור קהל רחב יותר, העיצוב והתוכן שלהם צריכים לשקף את המוטיבציות השונות של משתמשים ברשת מקומית.

אתרים חיצוניים בדרך כלל מעוצבים במטרה ללכוד קהל. המטרה הכוללת היא להגדיל את הזמן באתר, משיכה לעומק האתר ותיגמול הסקרנות שלהם במידע מעניין או מבדר. הנחה מובילה אחת היא שקוראים הם בעלי מוטיבציה קטנה להשאר וחייבים להיות תמיד מפותים באמצעות גרפיקה עשירה או מידע שישאירו אותם בתוך האתר.

אתרים מקומיים מצליחים מורכבים ממידע שימושי, מארגנים אותו לתוך מערכות הגיוניות, ומוסרים את המידע ביעילות. אתה לא רוצה שמשתמשים של יתמהמהו ללא צורך באתר, לא מסוגלים למצוא מה שהם מחפשים. אפשר לעובדים ותלמידים להשיג בדיוק מה שהם צריכים מהר ולהתקדם הלאה.

התפתחות הרשת
ברוב המוסדות השימוש ברשת האינטרנט התפתח במשך השנים מאוסף לא פורמלי של דפים אישיים או דפי בית של הארגון לתוך אוסף של אתרים הרשומים בדף הבית המשמש כ"דלת ראשית". באופן אירוני, אוניברסיטאות וחברות שאימצו את הרשת מוקדם לעיתים קרובות הכי פחות מאורגנות, כי כל מחלקה וקבוצה במשך שנים פיתחה גישה ייחודית לעיצוב גרפי, עיצוב ממשק משתמש, ואדריכלות מידע. אבל הרשת במוסדות כבר לא מגרש משחקים ל"יורמים" המקומיים. תכנון לא אחיד וסטנדרטים של עיצוב הטרוגניים יכולים לשבש כל ניסיון להבין שהרשת יכולה להיות פרודוקטיבית.

האתרים של IBM הם דוגמא לגישה עמוקה ועקבית לעיצוב, המאפשרת גם לעובדים וגם ללקוחות לנווט דרך מערכת של מידע מסובך וענק עם זהות חזותית אחידה וממשק משתמש עקבי:

 


  |   דף הבית  |  הדפס עמוד  |  מפת האתר  |  לתחילת העמוד  |  


המדריך לבניית אתרים
מערכת המידע האקדמית - איתן כל הזכויות שמורות © 2003