דף הבית >> התהליך >> לפני שמתחילים >> תכנון

 

תכנון

אתרי אינטרנט מפותחים על ידי קבוצת אנשים כדי לענות על צורכיהם של קבוצות אחרות של אנשים. לרוע המזל, לעיתים קרובות מתייחסים לפרוייקטים ברשת כ" בעיה טכנולוגית" ופרויקטים מאופיינים מההתחלה על ידי התלהבויות לטכניקות מיוחדות או תוספים מסוימים
(Flash, מדיה דיגיטלית, XML., מאגרי נתונים, וכו'), לא על ידי צרכים אנושיים או עסקיים. אנשים הם המפתח לפרויקטים מצליחים ברשת. ליצירת אתר רציני אתה תצטרך מומחי תוכן, כותבים, אדריכלי מידע, מעצבים גרפיים, מומחים טכניים, ומפיק אחראי בשביל לוודא את השלמת הפרויקט. אם האתר שלך יהיה מצליח הוא יצטרך להיות שימושי עבור קהל היעד שלך, לענות על צורכיהם וציפיותיהם מבלי להיות יותר מדי קשה לשימוש.

אף על פי שהאנשים שלמעשה ישתמשו באתר שלך יקבעו אם הפרויקט הוא הצלחה, באופן אירוני, המשתמשים האלו ואלו הם האנשים שפחות צפויים להיות כלולים העיצוב ותכנון האתר שלך. זכור שצוות הפיתוח של האתר צריך תמיד לתפקד כסניגור מסור ופעיל של המשתמשים וצורכיהם. ישנם כאלה העלולים להיות סקפטיים כאן : אלו הן כוונות טובות, אבל האם תוכל באמת להתמודד מול לחצים של ניהול, הגבלות תקציביות, ובעלי מניות בעלי עניין? כן, אתה יכול, כי אין לך בררה אם אתה באמת רוצה שפרויקט הרשת שלך יצליח. אם אתה תקשיב רק להנחיות של ניהול, תחזיק את התהליך באופן הדוק בתוך צוות הפיתוח שלך, ותנסה להכתיב משתמשים מה טוב בשבילם, התכונן לכישלון. ערב משתמשים אמיתיים, הקשב והגב למה שיש להם להגיד, בחן את העיצוב שלך באמצעותם, ושמור על האתר פשוט למשתמש, והפרויקט יהיה הצלחה.

מהן מטרותיך?
הצהרה קצרה המגדירה שתיים או שלוש מטרות צריכות להיות היסוד של עיצוב אתר האינטרנט שלך. ההצהרה צריכה לכלול אסטרטגיות ספציפיות שלפיהן אתר האינטרנט יעוצב, כמה זמן יוקדש לעיצוב האתר ובנייתו, והגדרה כמותית ואיכותית של הצלחה. בניית אתר אינטרנט זה תהליך ממושך, לא פרויקט חד פעמי עם תוכן סטטי. ניהול, עריכה נכונה לאורך זמן ותחזוקה טכנית חייבים להיות מכוסים בתקציב שלך ותכנון האתר.

הכר את הקהל שלך
הצעד הבא הוא זיהוי הקוראים הפוטנציאליים של אתר האינטרנט שלך כך שתוכל לבנות ולעצב את האתר בהתאם לצרכים והציפיות שלהם. הידע, רקע, עניין, וצרכים של משתמשים ישתנו מטירונים שיצטרכו הדרכה בנויה בקפידה, למומחים שכל דבר עלול להיראות להם כמתנשא או כמעכב את הגישה שלהם למידע. מערכת בנויה היטב, צריכה להיות להתאים לטווח של מומחיויות של משתמשים ועניינים. למשל, אם מטרת האתר שלך זה למסור מידע פנימי של איגוד מקצועי, מסמכים של משאבי אנוש, או מידע אחר שפורסם בעבר בפורמט מודפס, הקהל שלך ישתנה מאלו שיבקרו באתר מדי יום לאלו שיכנסו רק מפעם לפעם לאתר.

עיצוב
כל חבר בצוות הפיתוח של האתר יביא מטרות שונות, העדפות, ומומחיויות לפרויקט. כשהצוות יגיע להסכמה על המשימה ומטרות הפרויקט, צריך להגיע להסכמה לגבי העיצוב הכולל של אתר האינטרנט. המטרה בשלב הזה היא זיהוי דוגמאות מצליחות ופוטנציאליות באתרי אינטרנט אחרים ולהתחיל לראות את הבעיה בעיצוב מנקודת מבטו של המשתמש. לרוע המזל, צוות הפיתוח לעיתים רחוקות כולל חברים שהם חלק מקהל היעד של אתר האינטרנט. ולעיתים קרובות קשה לחברי צוות לא מנוסים בעיצוב לבטא את ההעדפות הספציפיות שלהם, מעבר להתייחסות לאתרים קיימים. איסוף ביקורות זו דרך טובה להבין מה עושה אתר אינטרנט למצליח, כי כל אחד בצוות רואה כל אתר מנקודת המבט של משתמש. כל חבר של צוות יביא רשימה של כמה אתרים אהובים לביקורת, ועליהם להציג את האתרים שלהם ולהסביר מהם האלמנטים החשובים בעיצוב כל אתר.

תוכן
ברגע שגיבשת רעיון כללי לגבי מבנה ומטרות אתר האינטרנט שלך ,אתה יכול להתחיל להעריך את התוכן אותו תרצה להוסיף. בנייתן רשימת מצאי או מאגר נתונים לתוכן יאלץ אותך לבחון לעומק את אמצעי התוכן העומדים לרשותך ולתכנן קווים מנחים של הצרכים שלך. בזמן שאתה יודע איפה יש לך מחסור בתוכן אתה יכול להתרכז בחסרונות האלו ולהימנע מבזבוז זמן על חלקים שמוכנים לשימוש. תפיסה ברורה של הצרכים שלך גם תעזור לך לפתח לוח זמנים מציאותי ותקציב מתאים לפרויקט. פיתוח תוכן הוא החלק הקשה ביותר, שדורש את רוב הזמן מפיתוח אתר אינטרנט. התחלה מוקדמת עם תוכנית ברורה תעזור להבטיח שאתה לא תיתפס אחר כך עם אתר בנוי היטב אבל ריק.

 


  |   דף הבית  |  הדפס עמוד  |  מפת האתר  |  לתחילת העמוד  |  


המדריך לבניית אתרים
מערכת המידע האקדמית - איתן כל הזכויות שמורות © 2003