כותרות - עליונות ותחתונות
מעצבים רבים נוטים לעצב דפי בית עמוסים בגרפיקה, שוכחים שדף ברשת לא נועד רק כדי להשאיר רושם חזותי, אלא גם כדי לתפקד ביעילות. זכור שהדף בונה את הרושם הגרפי שלו לאט בזמן שהמשתמש מוריד את הדף. המדד הטוב ביותר ליעילות של דף הוא מספר האופציות בארבעת האינטשים העליונים של הדף. גרפיקה גדולה ונועזת יכול לעצבן גולשים מזדמנים, אבל אם זה לוקח לקורא הממוצע שלושים שניות להוריד את החלק העליון של הדף שלך, ויש מעט קישורים נראים עד שהוא יגלול לתחתית הדף ( מה גורם אפילו עיכוב ארוך יותר ), אז אתה עלול לאבד חלק גדול מהקהל שלך לפני שאתה מציע להם קישורים לשאר האתר שלך.
כותרות הדפים: זהות האתר
עיצוב גרפי זהיר ייתן את לאתר האינטרנט שלך זהות חזותית ויחידה. " חתימה " גרפית ומבנה דף נותן לקורא להבין מיד את מטרת המסמך והיחס שלו לדפים אחרים. שימוש בגרפיקה בתוך כותרות יכול גם לתרום לשייכות של סידרה של דפים. שלא כמו מעצבים של מסמכים מודפסים, מעצבים של מערכות מקוונות מעולם לא יכולות להיות בטוחים אילו שדפים אחרים הקורא ראה לפני שהגיע לדף הנוכחי. הדפים של Sun Microsystems כוללים כותרות גרפיות הכוללות קישורים יסודיים לניווט :
אפילו אם אתה בוחר לא להשתמש בגרפיקה בדפים שלך, האזור בראש כל דף צריך להכיל כותרת בולטת בחלק העליון שלו. גרפיקה הממוקמת מעל קו הכותרת לא צריכה להיות כל כך גדולה עד שתדחוף את הכותרת מדף בגודל רגיל. בסדרה מיוחסת של מסמכים יכולות גם להיות כותרות משנה, כותרות של פרק, או יסודות טקסט אחרים שמעבירים את היחס של המסמך המוצג לאחרים בסדרה. כדי להיות יעילות, הכותרות האלה חייבות להיות אחידות לאורך כל הדפים באתר שלך.