arrow

המוסיקה המשודרת Online

היא באה בשני טעמים. הראשון, המסורתי "בשידור חי" (הפורמט של "תחנת רדיו") - קטעי מוסיקה רציפים וקבועים מראש, שנבחרו ע"י התקליטן. השני, "מוסיקה ע"פ הזמנה" - המשתמש מדפדף בקטעי &#! 1502;וסיקה המוצעים ומאזין להם בצורה שהוא אוהב. הכסף בא מהמפרסמים עבור מודעות קוליות הנכללות בתוכנית עצמה (במקרה של "שידור חיי"), ועבור כרזות באתרי האינטרנט או המודעות הקטנות &! #1506;ל הלחצנים בנגני מדיה (במקרה של "מוסיקה ע"פ הזמנה").

לשם האזנה, משתמשים במדיית התזרים, שמקורה יכול להיות אחד משלושת המתמודדים העיקריים או אפילו מקרוב המשפחה שלהם הפחות ידוע. למאזין ההבדל בין להאזין לקובץ תזרים ל&! #1489;ין להאזין לא לקובץ תזרים של אודיו (a.wav או an.mp3 לדוגמא) יכול להיות קטן מאוד או אפילו בלתי נרגש כלל. אך בשביל הספק ההבדל הוא משמעותי: התוכנית המשודרת מיועדת לשמיעה רק פעם אחת. אינך &#! 1502;עוניין במאזינים שיורידו את המוסיקה הזו ממקום כלשהו שהם רוצים. אתה מעוניין שהם יאזינו לה רק באתר שלך, שיסתכלו על מודעות הפרסום שלך.

למה אתה זקוק כדי להקים שדרן אינטרנט? אתה זקוק לשרת תזרים. תבחר משלושה הגדולים. שרת תזרים Apple QuickTime רץ על השרת Mac OS X, שרת תזרים Darwin , הבנוי על אותו קוד, בא בגרסאות של Solaris, FreeBSD ו- Linux. כולם מקור! 93;ת פתוחים, RealNetworks מוכר את RealServer שלו בגרסאות שונות במחיר החל משני אלף דולר, אך הגרסה הבסיסית ביותר,RealServer Basic, ניתנת בחינם. ה- RealServer רץ על Windows NT, Solaris ו- Linux. בצד Microsoft יש לך שרתי מדיה של Windows, אשר בנויים בתוך שרת של Windows2000. כל! אחד משרתי תוכנה הנ"ל יכול לשרת אודיו ווידיאו בפורמטים שונים והרבה משתמשים במקביל (בכל מקום החל מ- 25 ועד אלפים).

כמובן, אם האתר שלך אינו ממוקם בביתך, אינך חייב שיהיה לך שרת תזרים במקום כלשהו, כיוון ששרתי אירוח עיקריים מציעים אחד או יותר משלושת פתרונות התזרים הגדולים. רק הוס! 507; מדיה לאתר שלך וקצת כסף לחשבון החודשי שלך. כדי לקבל יותר פרטים על איך מוסיפים אודיו לאתרי אינטרנט ולישויות אינטרנט אחרות, ראה מאמר קודם שלי (אבל עדיין מכסה את הבסיס) - Audio on the Worldwide Web , ! 93;מאמר שלי שיצא לאחרונה - Web Audio 2000. כל השלוש פלטפורמות תזרים עיקריות כוללים כלים מספקים ואתה יכול להשתמש בהם ליצירת תוכניות תזרים.

כשהפנתם את הצד הטכני של העניין יש לשקול צד נוסף. כל עוד אתה לא משדר רק מוסיקה שיש לארגון שלך זכויות יוצרים עליה, אתה חייב לשלם עבור הרשיון. אתה יכול לשדר כל מוסיקה ק! יימת או פרסומים אחרים, שאתה רוצה, כל עוד אתה משלם עבור הדבר. התשלומים עבור השידור מתבצעים ע"י שלושה ארגונים לזכויות יוצרים, ASCAP,BMI ו- SESAC. באופן בסיסי מה ששלוש החברות הנ"ל עושים, זה א•! 3;ספים כסף המגיע למלחינים, אומנים וכו' מכל תחנות רדיו, ממקומות מפגש בשידור חי וישויות אחרות המשתמשות במוסיקה. במרבה המזל, אינך חייב להחזיק ברשימה מדויקת של השירים שאתה מש–! 2;יע או משהו דומה לכך, אתה פשוט משלם אגרה שנתית קבועה. גובה של אגרת הרשיון מבוסס על גובה ההכנסה מהאתר שלך. ASCAP מתחיל מ- 250$ לשנה ו- SASAC מתחיל מ- 100$ לשנה. כיוון שכל ארגון מפקח על זכויות יוצרי&#! 1501; בתחום ספציפי, רוב תחנות הרדיו חותמים (ומשלמים) לכל אחד מהם.

ליותר פרטים איך נרשמים כשדרני אינטרנט ראה:

http://bmi.com/iama/webcaster/faq.asp
http://sesac.com/
http://ascao.com/weblicense/webintro/html

חשוב לציין כי רשיון פרסום מותיר לך לשדר מוסיקה בהשאלה בלבד. אסור לך להפיץ העתקים של הקלטות כל עוד אין בידך אישור מפורש מחברת תקליטים או של אלה שמחזיקים בזכויות •! 2;יוצרים. כאן ההבדל המשמעותי בין קבצי נגינה וקבצים מורדים. אם משתמשים מנגנים קבצים מהאתר שלך זה תופס כל עוד אתה משלם אגרת זכויות פרסום. אך אם משתמשים בעצם מורידים ושומרים ! 11;בצים זה כבר לא תופס. עד שכמובן, יש לך אישור מבעלי זכויות יוצרים להפיץ תקליטים (זה יהיה המקרה בכל שלוש דוגמאות נידונות בפרק הבא).

ועל זה כמובן כל הבלגן של MP3. בני אדם (בייחוד הצעירים) הם מה שהם, הם יורידו וישלחו את החומר השמור ע"י זכויות יוצרים לאחרים. אינטרנט הוא מה שהוא, ודברים מסוג זה מאוד קשה לע! צור. זה לא רק שאלה של כסף אלה גם שאלה של איכות. חברות תקליטים רוצים אותך לשמוע את האומנים שלהם רק בצורה שהם "ארזו" אותם. השוק עם איכות נמוכה כמו זו יפגע, כנראה, בסמל המסחרי.

אז כל זה רק מאבק בין הפורמטים? מדיה של תזרים טובה,MP3 רעה? עד לאחרונה זה היה כך, אך כפי צוין לעיל, הפורמטים של אודיו נהיים פחות ופחות רלוונטיים. כל השלושה נגני מדיה גדול&#! 1497;ם יכולים לנגן כמעט כל פורמט של אודיו עם תזרים או ללא תזרים. המפתח הוא לייצור מצב בו משתמש יוכל רק לשמוע קובץ מבלי להוריד אותו. זה קל לעשות ע"י שימוש במטה-קובץ. זהו קישור, המצב&! #1497;ע לקובץ ,שנקרא קובץ אודיו, במקום לגשת ישירות לקובץ אודיו עצמו. למרות העניין החשוב של האיכות הטובה, כמובן זה לא ימנע ממשתמשים ליצור העתקים הלא של היוצרים אם הם באמת רוצים. ! 92;משתמש פשוט יוכל להקליט אודיו כשזה מנגן, כמו כן, אני בטוח שיש גם דרכים מספקות יותר.

אז אם כל הפוטנציאל הזה שמזעזע את כל העולם, האם מישהו בעצם מוכן ללכת על זה עכשיו? Broadcast.com חלק מאימפרייתYahoo בטוח מנסה מאוד. האתר הזה הנתמך ע"י המפרסמים בעל ספריה עצומה של אוד! יו ווידיאו, משני הסוגים: "בשידור חיי" ו- "ע"פ הזמנה", והכולל הרבה מפיצים קטנים שנבלעו על ידו. ושם אלפים של תחנות רדיו online. התחנות הקיימות שהוסיפו שידור online זכו בפרסום בחינם – אני יודע &#! 1513;תחנה האהובה עלי, WMNF ב- Tampa, הרחיבה בסיס מאזינים (והתורמים) לקהל הבינלאומי עם הצלחה רבה. בנוגע לשדרנים בחסות מפרסמים באינטרנט בלבד הם באים והולכים כמו "עיתונים צהובים" וזה ,כנרא&#! 1492;, הדרך הטבעית של הדברים. לשם קבלת רושם על מגוון הענק של חוויות האזנה, שניתנת להשגה בימים אלה, ראה Internet Radio List.

arrow יום בהיר אחד…
ההפצה הדיגיטלית של המוסיקה
נסו זאת! arrow