מסחר אלקטרוני
באתרי מסחר אלקטרוני הפרמטרים המכריעים לעיצוב הם ניווט יעיל וחיפוש, ביחד עם גישה מהירה לכפתור הסופי "הזמן". בזמן בועת ה"דוט-קום" אתרים רבים של מסחר האלקטרוני שילמו הון מכספי משקיעים ביצירת מצגות פלאש ווידאו ומהר נכשלו, חלקם פשטו רגל לפני שהאתר עלה. בינתיים, רוב אתרי המסחר המצליחים שמרו על האתר יסודי ופשוט. Amazon, eBay ,Yahoo ואתרים מצליחים אחרים משתמשים בדף פשוט בעל מערכות ניווט טקסטואליות פשוטות. מקום אחר בו אתרי מסחר אלקטרוני לעיתים קרובות נכשלים הוא בסיפוק מנועי חיפוש חכמים מספיק ל"השפיל באופן חינני" כאשר אין התאמה מדויקת לבקשת חיפוש.