דף הבית >> עריכה >> סגנון מקונן

 

סגנון מקונן - כתיבה באינטרנט

לרוב, כאשר אתה כותב טקסט לדף אינטרנט, אתה צריך להניח שהטקסט שלך, לא ייקרא מלה במלה. זה לא המקרה, כמובן, בטקסטים כמו מאמרים או חומרי לימוד: בהרבה מקרים אלה הטקסטים יודפסו ויקראו בצורה לא מקוונת. אבל את רוב מידע המקוון הכי טוב להציג בקטעים קצרים של טקסט כתובים בבהירות, בסגנון מקוצר.

סגנון הטקסט
דוגמאות הטקסט בהמשך מסבירות את הצעדים ביצירת אתר אינטרנט מצליח. הסגנון בקטע הראשון לא ברור ומכיל מלים רבות. השני מקוצר : אנחנו פשוט רושמים את העובדות. סגנון הקטע השני הוא זה שלרוב מתאים למסמכים ברשת. רוב הקוראים ברשת מחפשים מידע, והם מוצאים אותו לא על ידי קריאת כל מלה בדף אלא על ידי סריקת הדף בחיפוש הפרטים הרלבנטיים.

הצעד הראשון:  אתה חייב לקרוא כל מילה בקטע כדי להבין את הצעדים הכרוכים ביצירת אתר אינטרנט:

התפתחות של אתר האינטרנט היא תהליך מסובך שכולל הרבה צעדים ומשימות, החל מתקצוב ועד עיצוב והערכה. ראשית, אתה צריך להגדיר את קנה המידה לפרויקט שלך ולקבוע תקציב לפיתוח האתר. אז אתה צריך למדוד ולמפות את מבנה המידע שלך. הצעד הבא הוא ליצור מראה כללי לאתר שלך, ואז לבנות את האתר. כאשר האתר שלך גמור אתה צריך לוודא שאנשים יודעים שהוא שם ועל הדרך למצוא אותו. לבסוף, אתה צריך להעריך את היעילות של אתר שלך. כאשר אתה מתחיל את התהליך של פיתוח אתר אינטרנט, קח את הצעדים האלה בחשבון וודא שיש לך את התמיכה הארגונית, תקציב, וכוח האדם שאתה צריך כדי לגרום לפרויקט להצליח.

הצעד השני:  בגרסה הזאת, ההסבר המפורט הפך לרשימה מתומצתת של צעדים:

התהליך של פיתוח אתר אינטרנט בדרך כלל כולל את הצעדים הבאים :
  1. הגדרת האתר ותקציבו
  2. מבנה המידע
  3. עיצוב האתר
  4. בניית האתר
  5. שיווק האתר
  6. מעקב והערכה
לפני שמתחילים לפתח אתר אינטרנט, וודא שיש לך את התמיכה הארגונית, תקציב, וכוח האדם שאתה צריך כדי לגרום לפרויקט להצליח.
שיקולים נוספים :
  • היה חסכן. ודא שהטקסט שאתה מציג שווה משהו לקורא. משתמשים צריכים להיות מסוגלים לקבוע מי אתה על ידי הניווט שלך ועיצוב הדף, והממשק שלך צריך להיות ברור מספיק כדי לא להזדקק להוראות. אל תשתמש בפסקה הראשונה של כל דף כדי לומר למשתמשים איזה מידע הם ימצאו שם. במקום זה, התחל עם המידע, כתוב בסגנון עובדתי ומקוצר כפי שהודגם.
  • הדבק לנקודה. כתוב משפטים שקל להבין. המנע מכותרות מתחכמות וביטויים קלים לקליטה אבל חסרי משמעות שמשתמשים חייבות לחשוב עליהם ולחקור הלאה כדי להבין.
  • פתח עמדה. קוראים ברשת מעדיפים מידה של ייחודיות ממקורות המידע שלהם. עם כל כך הרבה מקורות מתחרים, קול ייחודי יכול לעזור להבדיל את הדפים שלך, אבל הזהר מלעבור את הגבול. יש קו דק בין מקסים ומטריד.
  • חשוב באופן גלובלי. לזכור שאתה מעצב מסמכים עבור רשת האינטרנט העולמית ושהקהל שלך יכול לא להבין דברים ספציפיים לפינה הקטנה שלך של העולם. למשל, כאשר אתה כולל תאריכים, משתמש בפורמט של התאריך הבינלאומי של שנה / חודש / יום. בנוסף, המנע ממטפורות ומשחקי מלים שמובנים רק בהקשר של התרבות והשפה שלך.
 


  |   דף הבית  |  הדפס עמוד  |  מפת האתר  |  לתחילת העמוד  |  


המדריך לבניית אתרים
מערכת המידע האקדמית - איתן כל הזכויות שמורות © 2003