arrow

סגירת מכירה פרק 2

הבעיה של כל השיטות האלה היא שהן מנסות לכפות עלינו פורמט מסוים זה או אחר, שאף אחד מהם הוא לא מספיק גמיש. משתמשי דיסקים לא ירצו להגביל את עצמם לפורמט אודיו יחיד או אפ&! #1497;לו רק לפורמט של אודיו. אנחנו צריכים להיות מסוגלים להתעסק עם וידיאו, ואפילו עם עבודות מולטימדיה שלמות ולעבוד על החומר בהרבה פורמטים שונים (ראה Web Audio 2000). אנחנו גם צריכים להיות מ! ;סוגלים להציע מספר רמות של איכות וערוצים שונים. הסטנדרט נוכחי לצליל ברמה גבוהה הוא 24 ביט, 96 kHz. זה מה שאני אקח, תודה לכם. אך, השכן שלי, שמאזין למוסיקה בנגן Rio נייד, יכול לעדיף MP3 דו-ערוצ! י.

ומה עם יצירות מוסיקה ארוכות? האמת היא ש"אלבומים" התפתחו תוך כדי התאמה לאפשרויות טכניות. אפשרויות טכניות אלה הנקראות תקליט של "Long Playing" לפני כן אנשים חשבו על מוסיקה במו! 513;גים של "צדדים", פירושו שבע דקות, או משהו סביב זה יכול להתאים לצד אחד של תקליט 78 PRM. אבל, באופן טבעי, רצוי לרכז יצירות מוסיקליות ארוכות, כגון סימפוניה ואופרה, בתוך קטע אחד (הארוך יו&! #1514;ר מ"הצד"). אף אחד מפורמטים קיימים לא מספק אפשרות כזאת. בתחום של תמונות, טקסט ו/או וידיאו, שיכולים לשמש חלק חשוב בעבודות הרחבה שכאלה, מצב גרוע אף יותר.

מה שדרוש זה הסטנדרט, ויותר נכון, שיטה גמישה, המאפשרת למכור מולטימדיה (לא רק מוסיקה) ע"י הורדה מהאינטרנט. השיטה צריכה להיות תואמת לכל פורמט קיים ולהציע שיטות הגנה ג&#! 1502;ישות בפני העתקה. הספק של המוצר צריך להיות מסוגל לקבוע רמה של הגנה: נגן פעם אחת בחינם ואז שלם עבור "פריקת המנעול" או נגן לפי רצונך אך אינך יכול לעתיק או נגן והעתק באופן חופשי &#! 1493;כו'. גם כן, השיטה צריכה לספק מנגנון להוצאת רשיונות. רק כששיטה כזאת תהיה קיימת הפצה של מוסיקה באופן דיגיטלי תתפוס באמת.

אני אישית חושד שהגנה בפני העתקה זהו "רחוב חשוך". כל מה שמוח של בן אדם אחד מסוגל להמציא, מוח של פורץ, מוקדם או מאוחר, יוכל לעקוף. אנו חיים בתקופה כשכל רכוש אינטלקטואלי ! 04;יתן להעתיק, עם או ללא רשות. תביעות משפטיות וניסיונות לחסום זאת ע"י טכנולוגיה לא ישנו עובדה זו. יום אחד אפילו אובייקטים פיסיים ניתן יהיה בקלות להעתיק עם איזה שבב ביתי! כפי ש! הוזכר לעיל, יש המון רכוש אינטלקטואלי שניתן בקלות להעתקה והעולם לא הלך לעזאזל (עדיין). השוק ימצא דרך להגן על זכויות היוצרים מבלי אמצעים טכניים מסורבלים או ויסות ידני קשה. ”! 8;בל, אני פסימי, נראה לי כי כל עוד צורה סטנדרטית של הגנה בפני העתקה לא תהיה זמינה, הפצה דיגיטלית לא תקבל הכרה בקרב מנגנים הגדולים.

Secure Degital Music Initiative זה פורום תעשייתי הכולל הרבה חברות תקליטים עיקריות, יצרני תוכנה ויצרני חומרה. הם מנסים להוציא סטנדרט להגנת העתקה שיענה על כל הדרישות שפירטתי לעיל. נראה, שה! 501; בדרך הנכונה. הם אומרים כי SDMI זה מסגרת עבודה אדריכלית, שלא מיועדת באופן ספציפי לפתרונות טכנולוגים מיוחדים (כמו טכנולוגית כיווץ או קידוד). הספציפיקציה הראשונה שלהם מיועדת! רק להתקנים ניידים, התפרסמה ביולי 1999. ספציפיקציה מורחבת מיועדת לסקירה פומבית ראשונית מתוכננת לרביע השני של שנת 2000. ליותר אינפורמציה על SDMI ראה http://www.riaa.com/tech_pr.htm.

זהו זמן מרתק להיות בעסקי מוסיקה. מה שלא יקרה, השיטה הישנה והמשעממת של הפצה שאנחנו מכירים עדין תהיה קיימת. המנסים להפיץ מוסיקה בדרך דיגיטלית בעתיד יתכן וירוויחו! ויתכן ויפסידו, אך אלה שירוויחו יותר מאשר יפסידו, יצטרכו להתעדכן לגבי טכנולוגיות החדישות.

arrow סגירת המכירה
ההפצה הדיגיטלית של המוסיקה
הפצת online היום arrow