איכות שירות מתייחס לשירות מיתוג בטכנולוגיה רחבת פס, שמבטיחה איכות שידור גבוהה. ההנחה היא שקצב העברת המידע, תדירות השגיאות ומאפיינים אחרים ניתנים למדידה ולשיפור. באופן בסיסי זה מתאר מכלול של בדיקות שמאפיינות את רמת השירות שיקבלו הלקוחות, כמובן כנגד מהירות השירות.
איכות השירות היא בעלת עניין מיוחד כאשר מדובר על העברה רציפה של חוזי ברוחב פס גבוה ויישומי מולטימדיה בתקשורת. שידור סוג כזה של תוכן נחשב לפחות מהימן ברשתות ציבוריות כאשר משתמשים בפרוטוקולים הרגילים.
יש צורך לברר האם קיימת אמינות, מה רמת האבטחה הקיימת והאם יש תמיכה בפרציות. כמו כן צריך גם לברר האם קיימות השהיות והאם יש ריצוד, כלומר חוסר אחידות בזמני התגובה של תחנות שונות ברשת תקשורת.
המטרה היא למצות את המיטב בצורת ניתוב, בעיות עומס והקצאת משאבים.
מרכיבים רבים לאיכות השירות. כך למשל, על מנת לקבל איכות שידור, כל רכיב צריך לתמוך בתכונות הרצויות. איכות שירות צריכה להיות חלק מכל הרכיבים והשכבות במחשב וברשת. יש צורך לדבר בשפה המשותפת לכולם.
ומכאן מתבטאת המורכבות בהשגת איכות שירות.
|