B2C+פרטיים

מסחר אלקטרוני קמעונאי
מסחר אלקטרוני בין פרטיים

מסחר אלקטרוני קמעונאי

מסחר בין עסקים ללקוחות באמצעות האינטרנט, כאשר אמצעי התשלום העיקרי כיום הוא כרטיס האשראי. קיימים בתחום זה מספר שחקנים: חנויות וירטואליות (ספרים, פרחים, מכוניות, מוסיקה ועוד), קניונים וקטלוגים וירטואליים, אגרגטורים ( צוברי מידע על ספקים בענף מסוים), מכרזים ועוד. פתרונות תוכנה בתחום זה נעים מרכישת שירותים חיצוניים ועד שירותי מסחר אלקטרוני עם ממשק לתוכנות ניהול משאבים של החברה, בהיקפים הנעים בין עשרות אלפי דולר למיליוני דולר.

בענפים מסוימים צפוי בתחילת שנות ה - 2000  היקף נרחב של מסחר אלקטרוני ביחס למסחר הכולל: 

  • מסחר בניירות ערך (60%).
  • תשלום חשבונות תקופתיים (36%) .
  • רכישת תוכנה (33%) .
  • רכישת ספרים (20%) .
  • רכישת מכוניות (20%) .

מסחר אלקטרוני בין פרטיים

סחר המתקיים בין אנשים פרטיים מעל גבי האינטרנט באמצעות אתרי מסחר מתווכים כדוגמת Ebay . מסחר זה דומה למעשה לעסקאות הלוח המוכרות לנו בלוחות המודעות בעיתונים בעיקר בתחום הדירות והמכוניות המשומשות.
הנושא קודם: רשתות מסחר הנושא הבא:מסחר אלקטרוני "וירטואלי"