כדי ליצור את הגוונים הדרושים לתצוגת צבע מלא, חייבים להיות מספר דרגות ביניים של בהירות בין מעבר ALL LIGHT למעבר NO LIGHT.
רמות הבהירות השונות שנצרכו על מנת ליצור תצוגת צבע מלא מושגות על ידי שינוי עוצמת המתח המופעל על הגבישים.
הג"נ למעשה מתיישרים במהירות העומדת ביחס ישר לעוצמת המתח ובכך מתאפשרת שליטה על כמות האור שחודרת פנימה. אבל בפועל, השתנות המתח במסכי
LCD של ימינו יכולה להציע רק 64 גוונים שונים לכל אלמנט - 6 ביט. בניגוד לתצוגות CRT של צבע מלא היכולים ליצור 256 גוונים - 8 ביט.
על ידי שימוש בשלושה אלמנטים לפיקסל ה LCD הצבעוניים יכולים לתת מקסימום 262,144 צבעים (18 ביט). בהשוואה למוניטורי TRUE COLOR CRT המספקים 16,777,216 צבעים (24 ביט) .
ככל שרווח השימוש במולטימדיה, המחסור בצבע 24 ביט אמיתי במסכי LCD הופך לבעייה. בעוד 18 ביט מספיק לרוב היישומים, הוא לא מספיק לעבודת וידיאו או לעבודה פוטוגראפית.
חלק מה LCD יכולים להגדיל את הצבע ל-24 ביט על ידי הצגת גוונים אלטרנטיביים על רענוני מסגרת רצופים - טכניקה הידועה כ
(FRAME RATE CONTROL) FRC אולם אם יש הבדל גדול מדי המסך מרצד.
|