|
מערכות ה VGA הראשונות היו איטיות. ל CPU היה עמוס עבודה בלהכין את הנתונים הגרפים, והכמות של הנתונים שמועברים דרך הבסים לתוך הכרטיס הגרפי היתה מעמסה כבדה על המערכת.
הבעייה הוחמרה בגלל העובדה שהזיכרון הגרפי הרגיל DRAM אי אפשר היה לכתוב לתוכו ולקרוא ממנו בו זמנית כלומר הRAMDAC היה צריך לחכות לקרוא את הנתונים בזמן שה CPU כתב ולהיפך.
הבעיה נפתרה כהוצג שבב המעבד הגרפי על הכרטיס הגרפי המודרני. במקום לשלוח תמונת מסך גולמית לתוך הזכרון הזמני - בפר הCPU שולח מספר מצומצם של הוראות ציור שמפורשות על ידי הדרייבר ומבוצעות על ידי המעבד של הכרטיס הגרפי.
ההוראות כוללות מפת ביטים שמועברת וכן ציור, ציור קו, קנה מידה של גופן,ציור מצולע, כיווץ והחזרת חלון יכולים להיות מטופלים על ידי המעבד של הכרטיס הגרפי, שעוצב כדי לטפל במשימות אלו בחומרה בהרבה יותר מהירות מאשר בתוכנה שרצה על הCPU.
המעבד הגרפי לפיכך כותב את הנתונים לתוך הזכרון הזמני. כאשר יש פחות נתונים להעביר, יש פחות צפיפות על הבסים של המערכת ועומס עבודה על הCPU קטן.
|