אתם נמצאים כאן:  ראשי >> כרטיסי מסך >> כרטיס מסך מודרני  >> 3D

3D
גרפיקת מחשב תלת ממדית


3D - גרפיקת מחשב תלת מימדית, דורשת הרבה כח עיבוד וזיכרון רב. עד סוף 1995 נמצאה האצה תלת מימדית רק במספק קטן של מוצרי קצה, ואז עם בוא הפנטיומים החזקים והפיכת הPC למכשיר למשחקי המחשב, נוצר שוק זול להאצה תלת מימדית.

הנסיונות הראשונים בתחום מאיצי 3D היו כשלונות , הם היו יותר איטיים מהמאיצים GUI הקונבנציונלים שתחת WINDOWS ודלים בDOS-, הבעיה העיקרית היתה תמיכה בתוכנה. עם עלייתם של משחקי 32 ביט , האיכות והכמות של כרטיסי 3D היו ירודות.

היחס השתנה כאשר מיקרוסופט הטילה את כובד משקלה מאחורי X DIRECT , חיזקה את WINDOWS95 כמולטימדיה , ותופעת ה3D זינקה מעלה במהלך 97 ומכירות הג'וקים הגרפיים 3D עלו על 42 מיליון- מ 16 מיליון בשנה הקודמת. וב -2000 היתה עלייה ל 140 מיליון - פי 10 במשך 4 שנים.

ג'וק גרפי , באם הוא מוקדש ל3D או לג'וק דו תכליתי 2D/3D, מסיר את מירב העומס מיחידת העיבוד המרכזית ומבצעת את עשיית התמונה עצמה - הכל מתבצע דרך הצנרת הגרפית בשני שלבים עיקריים : גיאומטריה וRENDERING. שלב הגיאומטריה המבוצע על ידי יחידת העיבוד המרכזית מטפלת בכל הפעילות של הצלעות והפכת את נתוני המרחב 3D לפיקסלים. שלב הRENDERING המטופל על ידי מאיץ החומרה 3D , מנהל את כל פעילות הזיכרון והפיקסלים ומכין אותה לצביעה אל המוניטור.

  ראשי    
קדימה   אחורה תפריט
     מפה         
אודות  קישורים 
טכנולוגיות CRT טכנולוגיות LCD טכנולוגיות מסכים שטוחים טכנולוגיות מסכי מגע השוואת טכנולוגיות
 כרטיסי מסך   מילון מונחים  בעיות במסכים  בחינה 
 קישורים  אודות  מפת אתר  עמוד הבית 
 
© כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן